مشهد/ باشگاه خبرنگاران گزارش میدهد؛

بررسی مرگ دلخراش 4 جوان اهوازی در مشهد، جان 50 زائر دیگر را نجات داد

جان باختن چهارجوان زائر اهوازی که در یکی از مراکز اقامتی مشهد مقدس به علت گازگرفتگی از حادثه های تکان دهنده در مشهد محسوب می شود، اما با وجود اهمیت موضوع تا کنون جزئیات زیادی از این اتفاق منتشر نشده است. ،.

 به گزارش اختصاصی خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حکم آبادی افسر نگهبان عملیات آتش نشانی مشهد در این خصوص گفت : 5 جوان که بین 20 تا 30 سال سن داشتند بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن دچار مسمومیت شدید شدند که 4 نفر از این افراد جان باختند و یک نفر با مسمومیت شدید در به مراکز درمانی منتقل شده است.

دکتررضا وفایی نژاد مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این خصوص بیان کرد: با اعلام درخواست کمک، بلافاصله تکنسینهای اورژانش 115 مشهد درمحل حاضر وپس از معاینه این 5 نفر یک نفراز این افراد را که دارای علایم حیاتی بوده احیا وسریعا به بیمارستان امدادی مشهد منتقل نمودند .

وی با بیان اینکه وضعیت جسمانی این جوان وخیم است افزود: وی در حال حاضر در آی سی یو بیمارستان امدادی مشهد بستری است و احتمال وجود ضایعه مغزی ناشی از مسمومیت شدید با گاز منوکسید کربن وجود دارد.

بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی وانقلاب مشهد نیز در این خصوص به بیان نکاتی قابل تامل وتکان دهنده از این حادثه پرداخته است و گفت: پس از حضور عوامل قضایی در محل با توجه به انتقال یکی از افراد به بیمارستان دستور تعیین هویت این افراد صادر و با حضورکارشناسان آتش نشانی به بازدید میدانی از پشت بام و دودکش های این مجموعه اقامتی پرداختیم.

علی موحدی راد افزود پس از بررسی چند ساعته مشخص شد پکیج دیواری که در این اطاق نصب بوده برای استفاده در این مکان که حداکٍثر 20متر مربع فضا دارد غیر استاندارد بوده و حتی دودکش این پکیج که باید فقط برای این واحد مورد استفاده قرار می گرفته غیراستاندارد بوده است .

وی همچنین افزود پس از بازدید از زیر زمین این واحد اقامتی مشاهده کردیم بیش از50نفر زائردر آنجا ساکن بودند و این محل با دو آب گرم کن دارای دودکشهای غیر استاندارد ویک هیتر حرارتی بادودکشی غیر استاندارد گرم می شده و این زائرین به دلیل باز وبسته شدن مداوم درب ورودی این مکان وتهویه مداوم هوا برایشان حادثه ای به وجود نیامده است.
بازپرس ویژه قتل یادآور شد: ساختمان این مکان اقامتی نیز دارای نواقص متعددی بود از قبیل گازکشی ساختمان و طریقه جانمایی غلط دودکش ها و پکیج ها وهمچنین چگونگی حضور واقامت زائرین دراین واحد اقامتی در هاله ابهام است.
موحدی راد افزود: پس از رویت این نواقص در ساختمان مجتمع اقامتی پلمپ و با دستور به شرکت گاز جریان گاز طبیعی این مجتمع قطع شد.
بازپرس ویژه قتل یادآور شد به دستور اینجانب کارگروهی با حضور کارشناسانی از آتش نشانی مشهد، شرکت گاز مشهد، سازمان نظام مهندسی استان و نیروی انتظامی تشکیل شده تا مشخص شود عاملین مقصر در این حادثه بوجود آمده چه کسانی هستند.
وی یادآور شد این جوانان دارای تحصیلات عالیه بودند و فوت این افراد تلخ و تأسف بار است.
وی یادآور شد این مجموعه اقامتی مجوز پذیرش و پذیرایی زائرین را از اداره اماکن نیروی انتظامی نداشته است و اگر در تحقیقات تیم کارشناسی دستگاه های اجرایی نیز مقصر شناخته شوند با آنان طبق قانون برخورد خواهد شد.
علی موحدی راد بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی وانقلاب مشهد در پایان خواستار دقت کاروان های زیارتی و هموطنان برای اقامت در مکان های دارای مجوز و ایمن شد و خاطرنشان کرد این پرونده با قید فوریت فوری درحال پیگیری برای تعیین مقصران اصلی برای معرفی به دادگاه می باشد./س

برچسب ها: مرگ ، جوانان ، اهوازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.