کشورهاي غربي و عربي تلاشهاي زيادي براي به ناکامي کشاندن مذاکرات اخير ژنو بين نمايندگان آمريکا و روسيه با اخضر ابراهيمي فرستاده ويژه سازمان ملل انجام دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه ، افزود: بعضي طرفهاي خارجي همچنان به ادامه خشونتها و خونريزيها در سوريه براي رسيدن به اهدافشان، اميدوارند. اين طرفها به همين علت در روند مذاکرات ژنو در مورد سوريه مانع تراشي کردند. قطر، عربستان، ترکيه و انگليس در پشت پرده از رسانه هاي وابسته به خود براي تبليغ شکست مذاکرات ژنو استفاده کردند. اين طرفهاي منطقه اي و بين المللي خواهان دستيابي به راه حل براي بحران سوريه نيستند. اين طرفها نگران باقي ماندن محور مقاومت در منطقه و خطر آن براي منافعشان هستند. 
در ادامه اين گزارش آمده است: حل شدن بحران سوريه به نفع بعضي رژيمهاي حاشيه خليج فارس و نيز آمريکا نيست. آنها مي خواهند تغييرات ريشه اي در نظام سياسي سوريه به وجود آيد. حملات شديد رسانه اي در مورد شايعه ترور سفير ايران در دمشق از جمله ديگر اقدامات براي به شکست کشاندن مذاکرات ژنو بود. شايعه هايي هم در مورد حمله به فرودگاه نظامي تفتناز منتشر شد. اخضر ابراهيمي تلاش کرد از اين حمله به عنوان اهرم فشاري عليه روسيه استفاده کند، اما ميخائيل بوگدانوف معاون وزير امور خارجه روسيه به سرعت از خود واکنش نشان داد و مقابله ارتش سوريه با حمله به اين فرودگاه را حرفه اي توصيف کرد.
برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، غرب ، ژنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار