جویدن آدامس موجب می شود تا نیاز به خوردن غذا، از بین برود و باعث می شود هیچ چیز دیگری را ناخواسته و بدون فکر نخورید.

به گزارش خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران؛ تحقیقات نشان داده جویدن آدامس بدون قند، دریافت میزان کالری و میل به مصرف خوراکی های شیرین را کاهش میدهد و همچنین میزان دریافت انرژی از طریق مصرف میان وعده های بعد از ظهر را تا 40 کالری کم می کند به خصوص میزان دریافت انرژی از طریق مصرف خوراکی های شیرین تا 60 کالری کاهش می‌یابد.

متخصصان تغذیه معتقدند اعمال تغییرات ناچیز ر کالری دریافتی می تواند تاثیرات مهمی برای کنترل وزن در طولانی مدت داشته باشد و می‌تواند به کنترل اشتها کمک کند.

یک نظریه بر این عقیده است که آدامس جویدن موجب می شود تا نیاز به جویدن چیزهایی دیگر مثل غذا، از بین برود شما هنگامی که آدامس می جوید هیچ چیزی دیگری را ناخواسته و بدون فکر نمی خورید.

جویدن آدامس ممکن است از جهاتی برای شما مفید باشد نه تنها می‌تواند تنفس شما را تازه کندبلکه می‌تواند  به شما جهت غلبه بر اشتیاقتان به مصرف مواد غذایی پر انرژی مانند انواع اسنک ها، سیگار، نیز کمک نماید و اگر عادت به مصرف آدامس در طی روز دارید، باید بدانید که آدامس های عاری از قند بهترین گزینه هستند چرا که معمولا کمتر از 5 کیلو کالری به ازای هر قطعه تولید می‌کنند.

در خصوص خوردن زیاد آدامس تحقیقات نشان داده که می تواند برای دندان ها یا ماهیچه های آرواره و یا هر دو مضر و زیان آور باشد پس با دندان پزشکتان در این مورد مشورت نمایید.
برچسب ها: اشتها ، آدامس ، جویدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.