رییس انجمن راگبی گفت: خوشبختانه با حمایت و تلاش محمد علیپور رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی، انجمن راگبی ایران رسما به عضویت اتحادیه بین المللی این رشته (IRB) در آمد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، حسن میرزا آقابیک افزود: راگبی طی دو سال اخیر، جهش خوبی داشته بطوریکه این موفقیت با تشویق مسوولان اتحادیه راگبی آسیا و جهانی درآمده است.
در این راستا، "راس میشل" دبیر کل اتحادیه راگبی آسیا که اخیرا به تهران آمده بود، از حمایت های بی وقفه علیپور از راگبی قدردانی نمود.

وی افزود: توجه ویژه به بخش آموزش و بسط و گسترش این رشته پرطرفدار و مهیج در نزد جوانان باعث شد تا راگبی به موفقیتهای خوبی دست یابد که کسب مقام سومی در رقابتهای قهرمانی "سید دو" آسیا در مالزی از آن جمله است.

میرزا آقا بیک در ادامه گفت: برگزاری مسابقات لیگ نیز از جمله اقداماتی بود که در سالجاری در پرتو حمایتهای رییس فدراسیون انجمنهای ورزشی برگزار شد. این کامیابی ها موجب گشت تا در سال جدید میلادی، راگبی اتحادیه بین المللی راگبی (IRB) با عضویت رسمی ایران به این نهاد جهانی موافقت کند.

رییس انجمن راگبی با اشاره به حضور یک مدرس صاحب نام راگبی در کشورمان گفت: ضمنا قرار است یک مدرس نام آشنای ژاپنی برای برگزاری کلاسهای پیشرفته مربیگری و همچنین هدایت تیمهای ملی کشورمان به تهران بیاید.

وی همچنین تاکید کرد: در نشستی که بهمراه محمد علیپور با مسوولان جهانی و آسیایی راگبی در مالزی داشتیم، آنها قول مساعد دادند تا بمنظور حرکت روبه جلوی این رشته در کشورمان اهتمام کنند. در این زمینه قرار است سال آینده مدرسان مجرب جهانی هدایت کلاسهای مربیگری و داوری راگبی را با هزینه اتحادیه بین المللی راگبی بر عهده بگیرند و تعامل نزدیکتری میان انجمن راگبی کشورمان و "IRB" حاکم شود.

رییس انجمن راگبی در پایان ضمن تشکر از حمایت بی شاعبه مسئولان وزارت ورزش و جوانان گفت: خوشبختانه در سایه حمایت مسئولان ورزش کشور، تقویم انجمن راگبی چه در عرصه داخلی و چه در ابعاد خارجی در سال جاری به طور کامل به اجرا درآمد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار