مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر ایجاد بستری برای تحرک در خانواده‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمدعلی سرداراظهار کرد: مقوله ماشینی شده سبب کم شدن تحرک افراد می‌شود و به همین سبب افراد در دراز مدت به بیماری‌های متفاوت غیر واگیردار دچار می‌شوند.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: از جمله این بیماری‌ها می‌توان به فشار خون، دیابت، مشکلات عضلانی و استخوانی، بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌هایی از این قبیل اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در شهر مشهد امکانات خوبی برای فعالیت‌های بدنی دسته جمعی وجود دارد اذعان کرد: در فضاهای عمومی امکانات ورزشی برای تمام افراد در رده‌های سنی مختلف تعبیه شده است که افراد می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به وضعیت و شرایطی که در حال حاضر در زندگی افراد حاکم است تاکید کرد: در شرایطی که استرس بر افراد زیاد باشد ورزش و تحرکات فیزیکی می‌تواند عامل خوبی باشد تا افراد بتوانند فشارهای روانی خود را تخلیه کنند.

سردار ادامه داد: علاوه بر این ورزش می‌تواند با تغییرات فیزیولوژیکی که در بدن به وجود می‌آورد سبب شادابی و نشاطی در افراد شود که این حالت نشاط حداقل تا 12 ساعت در فرد پایدار است.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت بدنی برای تمامی گروه‌های سنی لازم است خاطر نشان کرد: با این حال برای دو گروه سالمندان و کودکان بیش از سایر گروه‌های سنی لازم و ضروری است.

سردار اضافه کرد: همچنین کم تحرکی در کودکان سبب به وجود آمدن مشکلاتی مانند چاقی مفرط، لاغری بیش از اندازه و محدودیت‌های حرکتی پایدار شود.

وی افزود: به عبارت دیگر اگر کودکان به اندازه کافی تحرک نداشته باشند ممکن است محدودیت‌های حرکتی برای آن‌ها ایجاد شود که با مرور زمان و بالا رفتن سن نه تنها حل نمی‌شود بلکه بیشتر شده و امکان حرکت عادی را از فرد سلب می‌کند/س 

برچسب ها: تحرک ، بستر سازی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.