بیل کلینتون فیلم لینکلن را معرفی کرد

برندگان گولدن گلوب معرفی شدند البته زیر سایه سنگین سیاست!

جایزه گولدن گلوب یکی از جوایز مطرح سینمایی جهان برندگان خود را شناخت البته این بار سیاست سنگین‌تر از همیشه بر جوایز سایه انداخته بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، جایزه گولدن گلوب یکی از جوایز مطرح سینمایی جهان برندگان خود را شناخت البته این بار سیاست سنگین‌تر از همیشه بر جوایز سایه انداخته بود.

 از ساعت 4:45 صبح به وقت تهران کار اهدای جوایز آغاز شد. بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در حالی به کریستوف والتز برای فیلم جانگوی رها از بند کوینتین تارنتینو رسید، که لئوناردو دی‌کاپریو و ساموئل ال‌جکسون می‌توانستند نامزدهای این بخش را به نفع وسترن اسپاگتی کیو تی یک طرفه کنند اما فقط والتز انتخاب شد.

اما سایه ی سنگین سیاست از همین ابتدای برنامه خود را نشان داد تا همگان بفهمند اگر جایزه‌ای برای خود هنر به کسی برسد یک اتفاق سیاسی بزرگ در راه است."تغییر بازی" بهترین مینی سریال سال شد و بازیگر آن جولین مور برای بازی در نقش سارا پالین بهترین بازیگر زن این دسته شد.

بعد از این جایزه بود که دیمین لوییز برای بازی در سریال سیاسی سرزمین مادری برنده جایزه بهترین بازیگر مرد سریال‌های درام شد.بهترین بازیگر زن نقش مکمل مینی سریال‌ها هم قابل‌پیش‌بینی بود: مگی اسمیت برای داونتاون آبی!

بهترین سریال سال "سرزمین مادری" شد. سریالی تمام سیاسی .وقتی تمام اعضای این سریال  برای گرفتن جایزه روی سن رفتند «نوید نگهبان» بازیگر متولد مشهد این سریال هم در بین برندگان بود تا آمریکایی‌ها امسال هم به فیلم و سریال ‌های موازی با ارزش‌هایشان جایزه بدهند و هم به اپوزیسیون ایران. این فرد فیلم‌هایی چون سنگسار ثریا میم را هم در کارنامه‌اش  دارد. بازیگری که نقش ابونظیر را در این سریال بازی می کرد.

زندگی پی برنده ی بهترین موسیقی متن شد
کوین کاستنر هم بهترین بازیگر مرد مینی‌سریال شد.

دو دقیقه ی بعد بیل کلینتون رئیس جمهور دموکرات سابق آمریکا هم به روی سن آمد تا از جدیدترین پروژه ی سیاسی آمریکایی‌ها در گولدن گلوب رونمایی کند. وی در این بخش وظیفه معرفی فیلم لینکلن اسپیلبرگ را داشت. جالب آن که استیون اسپیلبرگ برای او سلام نظامی فرستاد تا همگان انگیزه ی ساخت لینکلن را بهتر و بیشتر درک کنند.

بهترین بازیگر زن فیلم های کمدی و موزیکال جنیفر لاورنس شد. بازیگر فیلم کتاب بارقه ی امید امسال فیلم اکشن بازی های گرسنگی را هم داشت و با توجه به سن کمش ظرفیت‌های خودش را به اثبات رساند.

بهترین بازیگر نقش مکمل مرد مینی سریالها هم به اد هریس برای بازی اش در نقش جان مک کین رسید. گولدن گلوب سیاسی تر از امسال به یاد دارید؟
جایزه ی بهترین بازیگر نقش مکمل زن به ان هاتوی برای فیلم بی نوایان رسید. با توجه به انتخابش در بیشتر لیست‌های امسال به نظر می رسد این انتخاب هم از قبل قابل پیش بینی بود.
اما سوپرایز مراسم جایی بود که فیلمنامه فیلم جانگوی رها از بند و کویینتین تارنتینو به دیگر فیلم ها برتری داده شد و جایزه  بهترین فیلمنامه را از آن خود کردند. البته با توجه به انتخاب بن افلک کارگردان فیلم ضد ایرانی آرگو برای بهترین کارگردانی سال، شاید دیگر سیاسی کردن همه  جوایز دیگر به صلاح نبود.
عنوان بهترین بازیگر مرد سریال‌های تلویزیونی به دون چادل برای بازی اش در خانه دروغ ها رسید.
بهترین فیلم خارجی زبان، جایزه ای که سال گذشته اصغر فرهادی آن را از دست مدونای کابالیست گرفت امسال در حضور بزرگانی مثل دست نیافتنی‌ها به عشق ساخته ی میشاییل هانه‌که رسید. برنده ی این بخش را آرنولد شوارتزنگر و سیلوستر استالونه اهدا کردند.
اما سریال سرزمین مادری باید دست‌پرتر به خانه می‌رفت: کلایر دینس بهترین بازیگر نقش اول زن سریال‌ها شد.
جایزه ی بهترین انیمیشن سال البته رقابت نزدیکی بین انیمیشن های دیزنی بود اما در نهایت «تیم برتون» دست خالی به خانه رفت چرا که «شجاع» برنده ی این جایزه شد. انیمیشنی که پیکسار آن را به استیو جابز تقدیم کرده بود.

در این لحظه از جودی فاستر برای یک عمر دستاورد هنری تقدیر شد.
همان طور که بالاتر هم گفتیم بن افلک بهترین برای آرگو کارگردان شد.
بهترین بازیگر زن سریال‌های تلویزیونی کمدی به لیزا دنهام و جایزه ی بهترین سریال کمدی هم به «دختران» رسید.
اما جایزه ی بهترین بازیگر نقش اول مرد فیلم‌های کمدی و موزیکال هم قابل‌پیش‌بینی بود: هیو جکمن برای نقش ژان وال ژان دوست داشتنی در فیلم «بی نوایان». این فیلم برنده ی بهترین فیلم موزیکال و کمدی سال هم شد.
جسیکا چستین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم سی دقیقه پس از بامداد شد. فیلمی درباره ی ترور بن لادن. وی وقتی جایزه اش را می گرفت از کاترین بیگلو به عنوان یک زن مستقل یاد کرد! کارگردانی که همگی وی را با پروژه‌های سفارشی مثل محفظه رنج(در مورد جنگ عراق) و همین سی دقیقه پس از نیمه شب می شناسند.
شاید اگر به جای دنیل دی لوییز هرکس دیگری هم جای او بازی می‌کرد جایزه بهترین بازیگر نقش اول فیلم های درام را برای لینکلن می برد، حال آن که این جایزه شاید یکی از معدود جوایزی باشد که فارغ از مباحث سیاسی انصافا به حق دارش رسید.
اما دقایقی بعد داوران گلوب نشان دادند اگر پای حمله به ایران باشد می توانند از تاریخ کوتاه مدت ایالات متحده هم بگذرند: در حالی که به واقع فیلم لینکلن از آرگو بهتر بود، فیلم ضد ایرانی برنده ی جایزه ی بهترین فیلم درام سال شد تا پایان بخش مراسم باشد.
منبع: تسنیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار