مسئولان تالار مولوی به دلیل بدهی های باقی مانده از جشنواره های گذشته حاضر به اختصاص دادن تالار در مدت برگزاري این رویداد مهم نشدند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران حاضر در محل نشست خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، با حضور سعید کشن فلاح دبیر جشنواره ، پیمان شریعتی مدیر اجرایی جشنواره، و قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر که صبح امروز برگزار شد؛کشن فلاح دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر گفت: من خود را به عنوان خادم این عرصه می دانم و در طی تلاش چند ساله ای که در تئاتر داشتم سعی کردم که هنر تئاتر را تقویت کرد.و آن را به بالندگی و رشد برسانیم.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات و تحریم هایی که برای ایران صورت گرفته جشنواره تئاتر با استقبال خوبی در بخش بین الملل همراه بود که از 108 کشور جهان نمایش برای این جشنواره ارسال شده است.

کشن فلاح افزود: در بخش تئاتر بین الملل 9 نمایش از 8 کشور به نمایش گذاشته می شود.

دبیر جشنواره اظهار داشت: حضور 108 کشور در این جشنواره نشان می دهد که جشنواره تئاتر فجر به عنوان جشنواره ای معتبر در سطح جهان شناخته شده است.

وی تصریح کرد: سیاست جشنواره توجه به جوانان است چرا که این نگرش در سالیان خدمت من به تئاتر بوده است زیرا این کار باعث رشد تئاتر کشورمان می شود.

کشن فلاح افزود: در این دوره از جشنواره سعی و تلاش ما این بود که محدودیتی برای حضور جوانان نباشد البته طرح ها و پیشنهادی هم ارائه شد.

وی در ادامه گفت: ما باید راه را برای جوانان باز بگذاریم تا آن ها بتوانند خود را نشان دهند، هر زحمتی که ما برای جوانان انجام می دهیم لذت بخش خواهد بود.

دبیر سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر بیان کرد: در این دوره از جشنواره به تمام عرصه ها وارد شدم و در تمام مراحل امکان ارزیابی برای من فراهم بود که حقی از کسی گرفته نشود.

وی ادامه داد: برای بعضی از کارها درخواست تجدید نظر داده بودند که تجدید نظر انجام شد، بعضی از آثار با تاخیر مواجه شد که موارد نظارتی وجود داشت که شورای عالی نظارت مجوز برای اجرای آن ها بدهد.

کشن فلاح تصریح کرد: طبق توافقی که با آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی انجام شد ، قضاوت در مورد آثار را منتقدان انجام خواهند داد.

 
دبیر جشنواره افزود: رایزنی هایی که با مدیران تالارهای نمایشی انجام شده ، آثار برتر جشنواره از طریق تالارهای نمایشی تئاتر به اجرا در بیاید و مدیران آثار برگزیده را برای اجرای عمومی انتخاب کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: با مسئولان تالار مولوی رایزنی انجام دادیم که این تالار هم جزء تالارهای نمایش تئاتر باشد ولی به خاطر شرایط و مسائل مالی تالار مولوی امسال پذیرایی جشنواره فجر و در آخرین لحظات تالاری را جایگزین آن کردیم.
 
کشن فلاح تصریح کرد: داوران جشنواره از طیف های مختلف هستند و همه آن ها از اعضای هیئت علمی دانشگاه اند، نگاه داوران نگاه حوزه و کاری بوده و سلیقه کمتر در انتخاب آثار دخیل بوده است.
 
در ادامه مراسم " قادر آشنا" مدیر کل هنرهای نمایشی گفت: امسال برای نخستین بار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از دبیر خانه سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر دیدن کردند و از نزدیک با مشکلات تئاتر آشنا شدند و دستورات ویژه ای را برای بهتر برگزاری جشنواره ارائه نمودند.
 
وی در خصوص درخواست و مصوبات جشنواره افزود: توجه به کیفیت جشنواره مورد تایید قرار گرفته که برگزاری آن در شان جشنواره باشد زیرا نام و نشان آن مطرح نبوده و کار آن مطرح است.
 
وی ادامه داد: استان ها، مناطق و امر پژوهش مورد توجه قرار گرفته است که جایگاه فجر در ایران چگونه است.
 
مدیر کل هنرهای نمایشی اظهار داشت: ما برای جشنواره سال 92 اولویت را برای اجرای عمومی برندگان و کسانی که به این جشنواره راه پیدا کردند گذاشتیم و...  .
 
آشنا خاطر نشان کرد: اولویت ما برای جشنواره بین المللی تئاتر فجر است زیرا معتقدیم دقت نظر در آن شده است.
 
وی ادامه داد: این امر فرایند خوبی را طی کرده و باید به آن توجه کرد.
 
در ادامه نشست خبری جشنواره تئاتر فجر پیمان شریعتی مدیر اجرایی جشنواره بیان کرد: سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر با تمام استقبالی که برای حضور در آن شده است فردا آغاز به کار می کند.  
 
رادیو تئاتر و نمایش های آیینی و استانی از 26 تا 30 خواهد بود و بخش دوم آن اجرای نمایش های صحنه ای و خیابانی، برگزاری کارگاه های آموزشی و نمایشگاه عکس و پوستر از 2 تا 12 بهمن فعالیت خود را شروع می کند.
 
شریعتی اظهار داشت: رادیو تئاتر از سال 1386 در تمامی دوره ها فعالیت خود را داشته و در این دوره از جشنواره استقبال خوبی شده است.
 
وی گفت: از 120 اثر ارسال شده 12 اثر انتخاب شدند که 6 اثر برای تهران و 6 اثر برای سایر استان بوده است که از فردا در دو سانس 18 و 19.30 در سالن فرهنگی هنری دانشگاهی اجرا خواهد شد.
 
مدیر اجرایی جشنواره در خصوص هیئت داوران افزود: ایوب آقاجانی، جهانشاه آل محمود و نادر برهانی مرند، کوروش نیرمانی جزء هیئت انتخاب داوران بخش رادیو تئاتر هستند.
 
وی ادامه داد: در رادیو تئاتر از استان های گیلان، تهران، هرمزگان سیستان و بلوچستان ، قزوین و خراسان شمالی حضور دارند.
 
شریعتی گفت: نمایش های آیینی در باغ موزه قصر ، خانه هنرمندان، مجموعه تئاتر شهر، که این آثار از 26تا 30 بهمن به اجرا گذاشته می شود.
 
دبیر اجرایی گفت: باغ موزه قصر از ساعت 11 صبح،خانه هنرمندان از ساعت 15 و مجموعه تئاتر شهر از ساعت 15.30، 17 و 18 به اجرا می رود.
 
شریعتی بیان کرد: 3 دوره فجر استانی در حال برگزاری است که با استقبال خوبی از طرف استان ها مواجه بودیم که در این خصوص تقاضا زیاد بود و در نهایت 5 استان به عنوان میزان معرفی شدند که البرز، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستن ، فارس جز این استان ها هستند.
 
دبیر اجرایی جشنواره تصریح کرد: تئاتر های نمایشی تهران در تالار وحدت،5 سالن مجموعه تئاتر شهر تماشاخانه سنگلج، تالار هنر، خانه نمایش، تماشاخانه ایرانشهر، تالار فردوسی، مهر و ماه و ... خواهد بود.
 
شریعتی افزود: داود رشیدی، مجید سرسنگی، ماریوس، مسعود رایگان و جنت سلیم آبا از داوران مسابقه بین الملل هستند و محمود عزیزی، تاج بخش فنائیان، خسرو خورشیدی، رحمت امینی، و محمد علی خبری، از داوران تئاتر ایران هستند.
 
وی ادامه داد: دکتر مختاباد، حسین مسافر آستانه و نصر اله قادری داوران بخش سوم و شهرام نوشی، حسن دولت آبادی و مسلم قاسمی نیز داوران نمایش خیابانی هستند.
 
شریعتی اظهار داشت: در سی و یکمین جشنواره ئتاتر فجر از محمود استاد محمد، ثریا شیرازی و بهروز بقایی مراسم بزرگ داشت در اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد .
 
دبیر اجرایی جشنواره در خصوص پیش فروش بلیط تئاتر فجر گفت: پیش فروش بلیط از ساعت 24، 25 دی ماه آغاز و تا ساعت 24، 27 دی ماه ادامه دارد، علاقمندان برای ثبت نام به سایت کیشه تئاتر مراجعه نمایند و تحویل بلیط 29 و 30 دی ماه از ساعت 10 صبح در سالن انتظار تئاتر شهر توزیع خواهد شد.
 
وی ادامه داد: دانشجویان می توانند از تخفیف 50 درصد استفاده نمایند
 
وی ادامه داد: دانشجویان می توانند از تخفیف 50 درصد استفاده نمایند از اول بهمن از ساعت 10 صبح تا 15 خواهد بود.
 
دبیر جشنواره در پایان گفت: بلیط جشنواره فروش روزانه نخواهد داشت.



 
 


برچسب ها: تئاتر ، جشنواره ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار