مسئولیت دبیرخانه کارگروه کودک و نوجوان یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(علیه‌السلام) به معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واگذار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عومی و امور بین‌الملل کانون؛ این تصمیم توسط مدیرعامل کانون در سومین نشست این کارگروه و با توجه به ارتباط موضوعی فعالیت‌های جشنواره با ماموریت‌های معاونت فرهنگی اعلام شد تا از این پس محمدباقر آدوسی به عنوان دبیر این کارگروه، مسوولیت هماهنگی برگزاری 16 جشنواره رضوی کانون را بر عهده بگیرد.
پیش از این علی گنج کریمی معاون تولید کانون این مسوولیت را بر عهده داشت و دبیرخانه کارگروه نیز در آن معاونت مستقر بود.
در این میان کانون پرورش فکری که از سال 1389 با برگزاری دو جشنواره قصه‌گویی و نشریه‌نگاری رضوی به جمع برگزار کنندگان جشنواره‌های امام رضا(علیه‌السلام) پیوست در سال 1390 و 1391 مسوولیت 8 عنوان جشنواره را بر عهده داشت که این تعداد در سال 1392 به 16 عنوان افزایش یافته است.
این در حالی است که مهم‌ترین موضوعی که در سومین نشست کارگروه کودک و نوجوان مورد تاکید سید صادق رضایی مدیرعامل کانون قرار گرفت باز گذاشتن دست استان‌ها و مراکز کانون سراسر کشور برای شرکت اختیاری در این جشنواره‌ها بود.
مدیرعامل کانون اگرچه بر اهمیت برگزاری این جشنواره‌ها و برکت و تاثیر آن بر روی دیگر فعالیت‌های کانون تاکید داشت در عین حال تصریح کرد: هیچ اجباری برای حضور و مشارکت مراکز فرهنگی کانون در این جشنواره‌ها وجود ندارد بلکه ما باید امکاناتی را نیز در اختیار آن‌ها قرار دهیم  و عدد و رقم تعداد مراکز شرکت کننده، برای کانون از اولویت برخوردار نیست.
وی افزود: جشنواره‌های رضوی کانون به جایگاه رفیعی رسیده است و به نظر می‌رسد که باید بیشترین ارتباط را با حوزه‌ی معاونت فرهنگی داشته باشد و به همین دلیل دبیرخانه به این معاونت انتقال پیدا می‌کند.
رضایی خاطر نشان کرد: باید با راه‌کارهای درست و منطبق بر فعالیت‌های کانون این برنامه‌ها ‌را عرضه و تلاش کنیم فطرت پاک کودکان و نوجوانان را به سمت کمال، زیبایی و احترام به والدین سوق دهیم این مهم با مبانی تعلیم و تربیت ما هم‌خوانی دارد و  جامعه و خانواده‌ها نیز در این راه با ما همراه هستند.
مدیرعامل کانون در ادامه، اهمیت حضور فعال معاونت تولید در برنامه‌های این جشنواره  را یادآور شد و در عین حال از نقش برجسته‌ی روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در برگزاری این جشنواره‌ها قدردانی کرد.
در ابتدای این نشست علی گنج کریمی معاون تولید کانون به برخی از فعالیت‌های صورت گرفته در دبیرخانه مانند پیگیری موضوع طراحی تندیس، ارایه‌ی فراخوان‌ها و پوسترهای جشنواره و انتخاب رابطان رضوی اشاره کرد.
برگزاری مراسم اهدای جوایز برای برگزیدگان در محدوده‌ی استان‌های مجری و ارسال جوایز برای برگزیدگان غیر بومی، اهدای جوایز نقدی، پرهیز از برگزاری هر گونه اردو در چهارچوب جشنواره‌ی رضوی و تلاش برای مشارکت دادن بیشتر انجمن‌های ادبی و هنری کانون در این جشنواره‌ها  از جمله مهم‌ترین مصوبات و موضوع‌های مطرح شده در این نشست بود.
محمد باقر آدوسی معاون فرهنگی کانون نیز در این نشست ائمه اطهار(علیهم‌السلام) را چراغ هدایت انسان‌ها دانست و گفت: این منابع عظیم نیاز به رمزگشایی و رمزخوانی برای کودکان و نوجوانان دارد و این مفاهیم باید با ذهن و درک کودکان متناسب‌سازی شود.
وی همچنین خاطر نشان کرد : این جشنواره می‌تواند کمک کند تا کانون به روش‌ها و تکنیک‌های جدید در حوزه‌ی ارایه‌ی مفاهیم و فعالیت‌های دینی دست پیدا کند.
آدوسی تصریح کرد که مراکز کانون برای شرکت در جشنواره‌ی رضوی می‌توانند بر اساس توانایی و ظرفیت اعضا و مراکز خود نسبت به انتخاب یک یا دو برنامه اقدام کنند.
در ادامه‌ی این نشست حسین موذن مدیر مرکز آفرینش‌های هنری و تئاتر و مریم صباغ‌زاده ایرانی مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی کانون گزارشی از فعالیت‌های خود برای ارزیابی شیوه‌نامه‌ و فراخوان‌های جشنواره رضوی ارایه دادند.
نماینده‌ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین که مسوولیت برگزاری جشنواره نمایشنامه‌و بازی‌نامه نویسی رضوی را بر  عهده دارند نیز در پایان این نشست گفت: مجموعه‌ی نمایشنامه‌های منتخب دوره‌های پیشین این جشنواره در اختیار  کانون قرار گرفته است.
 
برچسب ها: کانون ، پرورش ، فکری ، کودک ، نوجوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.