"جنيفر روبين" در مقاله اخير خود تحت عنوان "معضل كوبا براي هگل" به نظرات هيگل در مورد كوبا و مخالفت وي با وضع تحريم هاي شديدتر آمريكا عليه آن كشور پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ميامي هرالد، نويسنده در ابتداي مقاله اشاره مي كند كه " در صورتيكه تمامي توجهات بسوي ديدگاههاي هگل نامزد تصدي وزارت دفاع آمريكا در مورد ايران و رژيم صهيونيستي معطوف شده است كمتر كسي نسبت به نظر وي در خصوص كشور كوبا توجه مي كند." 

سناتور "ماركو روبيو" در اين باره نگراني خود از موضع گيري هگل در مورد كوبا را ابراز داشته است. وي در اين باره گفته است "در زماني كه كنگره آمريكا خواهان تقويت مخالفان كاسترو است آيا وزير دفاع جديد بايستي در كنار رژيمي ديكتاتور و سركوب كننده آزادي و دموكراسي چون دولت كوبا بايستد؟" "چاك هيگل" در مورد قانون وضع شده از سوي آمريكا به منظور اعمال محدوديت هاي تجاري بر كوبا اظهار آن قانون را "از زمان گذشته، بيهود و غير واقع گرايانه" خوانده است و خواهان برداشته شدن آن شده است. 

نويسنده اشاره مي كند كه "فرانتز كالزون" رئيس مركز "براي يك كوباي آزاد" از مراكز مخالف حكومت آن كشور با وي مصاحبه اي داشته و در مورد اظهارات هيگل پيرامون كوبا گفته است "من براي وي همچون هر سناتور ديگري احترام قائلم. با اين حال بايستي اذعان كنم كه هگل واقعا از وضعيت كوبا آگاهي ندارد و در اين مورد ديدگاه ضعيفي دارد." 

نويسنده در ادامه مقاله به نزديكي دولت كوبا به جمهوري اسلامي ايران و ونزوئلا اشاره مي كند و در ادامه مي افزايد كه "ديدگاه هيگل در مورد كوبا همچون ديدگاه كارتر در اين باره بوده است." وي مدعي است كه اوباما نيز در مورد كوبا ديدگاهي مشابه با نظر هيگل را دارد و اظهار داشته كه "دولت كوبا از راهيابي هيگل به پنتاگون خرسند خواهد شد."

برچسب ها: دیدگاه ، هیگل ، کوبا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار