به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، بچههای این دوره زمانه با سر و صدای بزرگراهها بیش
از صدای یک رودخانه خروشان آشنایی دارند. اما تصور کنید که موتورهای
احتراق داخلی را به کناری بگذاریم و خودروهای کمصدای دلخواه خود را برای
آینده طراحی کنیم. در این صورت چه نوع صدایی را برای ترافیک باید انتخاب
کرد؟
به گزارش ساینتیفیک آمریکن، از نظر سازمان ایمنی
ترافیک بزرگراههای آمریکا، جواب این است: ماشینهای جدید باید صدایی شبیه
به ماشینهای کلاسیک قدیمی داشته باشند. خوردوهای هیبریدی و الکتریکی
میتوانند به حدی آرام باشند که مردم خارج از ماشین صدای آنها را نشنوند.
اما بر خلاف چیزی که تصور میشود، این حالت مطلوب نیست: لازم است که این
خوردوهای آرام صدایی شبیه به «تر تر تر» از خود تولید کنند.
مسولان
آمریکایی انتظار دارند که تا سال 2015 / 1394 بیش از یک میلیون خوردوی
الکتریکی در بزرگراههای آمریکا در حال رفت و آمد باشند. اگرچه فروش آهسته
خوردوهایی مانند شورلت ولت و تسلا مدل S
شاید مانع از تحقق این هدف شود، اما در حال حاضر نیز صدها هزار خودروی
الکتریکی و هیبریدی در جادهها در حال حرکتند. امید میرود که قانون جدید
به جلوگیری از مرگ هزاران نفر از عابران پیاده و دوچرخهسواران کمک کند.
اما
این قانون میتواند مشکلی برای برخی از سنتهای قدیمی احتمالی باشد؛ مثل
افرادی که زنگ گوشی تلفن همراه خود را شبیه به تلفنهای گردون قدیمی تنظیم
کردهاند. این مسائل به ظاهر پیشپا افتاده میتواند شانس ما را برای تصور
آنکه خودروها، جادهها و حتی شهرهای آینده ما میتوانند چگونه باشند از
میان ببرد.