پیشگیری و درمان زخم معده با هویج تحقیقات پزشکی از فواید زیاد هویج در پیشگیری، درمان و مبارزه با تعداد زیادی از بیماری‌ها از جمله زخم معده حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، محققان می‌گویند که هویج در کنار بالا بودن ارزش غذایی خود در مقایسه با سایر سبزیها؛ حاوی مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی است.در کنار فواید و تاثیر آن برای محافظت از بینایی، جدیدترین تحقیقات پزشکی نشان می‌دهد که آب هویج بهترین آبمیوه برای تقویت سلامت انسان است و برای معده و دستگاه گوارش مفید است زیرا از آن در برابر بسیاری از مشکلات احتمالی محافظت می‌کند.

هویج در درمان موارد مختلف نظیر ناراحتی معده، زخم معده، عفونت معده، اسهال و سوء هاضمه کودکان و بیماری کرون که یک التهاب مزمن است و بر کانال گوارشی تاثیر منفی می‌گذارد، مفید است.بر اساس نتایج تحقیقات علمی جدید خود دریافته‌اند که مصرف هویج می‌تواند از شکستگی استخوان در مردان پیشگیری کند.

مصرف میوه و سبزیهای حاوی بتاکاروتن نظیر هویج که در مرحله بعدی تبدیل به ویتامین A در بدن می شود، تاثیر زیادی در کاستن از احتمال دچار شدن مردان لاغر به شکستگی استخوانهای ران دارد و این در حالی است که رابطه‌ای بین مصرف این سبزیها و ایجاد همین تاثیرات در زنان وجود ندارد.

هویچ دارای عناصری مانند آهن، فسفر، منیزیم و ویتامینهای D، C، B و پیش ساز ویتامین A، پکتین‌ها، بتاکاروتن، نمک پتاسیم، مواد ازته، گلوسیدها، فسفاتیدها (لیستین)، استرول، دیاستازهای مختلف، پینن، لیمونن، اسانس‌های دوکول، کاروتول و نیز نوعی انسولین گیاهی و پاره‌ای از استروژنهاست.

هویج به دلیل وجود بتا کاروتن که پیش ساز ویتامین A است، در درمان ناراحتی‌های قلبی بسیار مفید است. نوعی انسولین گیاهی شناخته شده در هویج اثر کم کنندگی مقدار قند خون را دارد. آب هویج با دارا بودن عناصری مانند آهن، فسفر و منیزیم که در ساخته شدن خون و بافتها ضرورت دارند.هویج در رفع ناراحتی‌های جلدی موثر واقع می‌شود. پیش ساز ویتامین A در برطرف نمودن دانه‌ها، کورکها و جوشهای پوستی و زرد زخم است و در رفع بیماری های سینه، آسم و گرفتگی صدا مفید است./س

برچسب ها: زخم معده ، هویج ، اراک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.