هر بشکه نفت خام برنت درياي شمال در معاملات امروز با سی و نه سنت افزایش به یکصد و ده دلار و شصت و نه رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، هر بشکه بهای نفت برنت در معاملات روز چهارشنبه در حالی با سی و نه سنت افزایش به یکصد و ده دلار و شصت و نه رسید که در معاملات اخیر یک دلار و پنجاه و هشت سنت کاهش یافته بود.

همچنين علت افزایش بهای برنت انتشار آمار موسسه نفت آمریکا است که نشان می دهد ذخایر نفت خام آمریکا طی هفته منتهی به یازدهم ژانویه چهل و شش هزار بشکه افزایش یافته است این در حالی است که پیش بینی شده بود ذخایر نفت خام آمریکا در این هفته دو میلیون و سیصد هزار بشکه افزایش یابد.

گفتنی است یکی از مهمترین ارقام تعیین کننده در بهای نفت رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا است که روز جمعه منتشر می شود. پیش بینی شده است این رقم از افزایش هفت و هشت دهم درصدی رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه سوم حکایت داشته باشد که این در واقع پایان هفت سه ماهه پیاپی انتشار نتایج ضعیف اقتصادی آمریکا خواهد بود. 

همچنين اقتصاد چین روند احیای خود را آغاز کرده است. ریسک های پیش روی اقتصاد چین کاهش یافته است و اقتصاد این کشور احتمالا به زودی نشانه های بهبود وضعیت اقتصادی را نشان خواهد داد.

براساس اين گزارش، عواملی که موجب پایین نگه داشته شدن بهای نفت شده است عدم توافق درباره سقف بدهی آمریکا است.

بهای نفت همچنین تحت تاثیر گزارش اخیر بانک جهانی قرار گرفته است که کند شدن رشد اقتصادی کشورهای درحال توسعه و نیز به تبع آن کاهش رشد اقتصاد جهان را پیش بینی کرده است. بانک جهانی چشم انداز رشد اقتصاد جهانی در سال دو هزارو سیزده را کاهش داده و پیش بینی کرده است تولید ناخالص داخلی در جهان در این سال تنها و دو چهار دهم درصد رشد خواهد داشت.

این درحالی است که این بانک در گزارش ماه ژوئن خود پیش بینی کرده بود اقتصاد جهانی در سال دو هزارو سیزده سه درصد رشد داشته باشد./ر
برچسب ها: افزایش ، نفت ، قیمت ، معاملات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار