عضو فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به تغییرات سیاسی گسترده در عربستان به دستور پادشاه این کشور، گفت: مردم عربستان خواهان اصلاحات نمایشی نبوده چرا که خواسته اصلی آنها عبور از نظام ستم‌شاهی آل‌سعود است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام حبیب برومند با بیان اینکه پادشاه عربستان با صدور احکامی جدا گانه امیران جدیدی را به جای امرای سابق منصوب کرد، توضیح داد: حدود یک قرن است که آل سعود بر مردم عربستان حکومت می‌کند و در تمام این سال‌ها آل سعود با تکیه زدن بر مسند قدرت و یکه‌تازی مردم را از حقوق اولیه خود محروم کرده است ولی مدتی است که مردم عربستان چشمان خود را روی ظلم آل سعود باز کرده‌اند.

نماینده مردم بیله‌سوار و پارس‌آباد در مجلس شورای اسلامی، برکناری آل‌سعود را پیش‌شرط هر گونه اصلاحات توصیف کرد و افزود: پادشاهی عربستان به عنوان رهبر جدید جبهه‌ای شده است که مصمم است تا خواسته‌های مردمی برای ایجاد اصلاحات را شکست دهد.

حجت الاسلام برومند با اشاره به اینکه از زمان آغاز انقلاب‌های منطقه‌ای، ریاض تمامی حاکمان عرب را تشویق کرد که در برابر اصلاحات ایستادگی کنند، تصریح کرد: عربستان سعودی با تمام قوا در برابر انقلاب‌های منطقه‌ای ایستاد و این موضوع به طور برجسته‌ای در بحرین نمایان شد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس، توضیح داد: مردم عربستان خواهان اصلاحات نمایش نبوده چرا که خواسته اصلی آنها عبور از نظام ستم‌شاهی آل‌سعود است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.