امیر مسعود و امیر احمد حسین جمال هنرجویان دو قلو سال سوم رشته برق هنرستان فنی و حرفه ای سما واحد ساوه موفق به ثبت سه اختراع شدند

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک، یکی از این مخترعان جوان گفت: این سه اختراع شامل دستگاه قطع کننده آب، برق و گاز هنگام زلزله، کلاه هوشمند موتورسیکلت و چراغ هوشمند اتومبیل است.
امیر مسعود حسین جمال افزود: نخستین دستگاه باعث قطع شدن خودکار آب، برق و گاز در زمان وقوع زلزله می شود و چراغ هوشمند اتومبیل نیز تحولی در صنعت خودرو ایجاد می کند.
وی گفت : کلاه هوشمند نیز مجهز به دستگاه خنک کننده و رادیو است که در صورت استفاده راننده از آن موتورسیکلت روشن می شود.
وی افزود : آموزشکده سما، جمعیت هلال احمر، آموزش و پرورش، بنیاد ملی نخبگان و باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی ساوه از اجرای این طرح ها حمایت کرده اند.
حسین جمال با اشاره به اینکه هم اکنون این سه طرح در حال تجاری شدن است، گفت: برای انجام کارهای تحقیقاتی باید انگیزه، پشتکار و خلاقیت داشت و تا دستیابی به نتیجه همت گماشت.
وی گفت : جوانان خلاق و علاقمند به اختراع می توانند با شرکت در اتاق های فکر و همایش های علمی از تجارب افرادی که در این زمینه فعالیت دارند، بهره مند شوند.
وی که هنرجوی سال سوم رشته برق در هنرستان فنی و حرفه ای سما واحد ساوه تحصیل می کند، افزود : این سه اختراع با همکاری برادر دو قلویم امیر احمد انجام شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.