در آستانه انتخابات پاکستان، جناح مخالف دولت فشارهای خود را بر حزب حاکم افزایش داده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ در آستانه انتخابات پاکستان، جناح مخالف دولت فشارهای خود را بر حزب حاکم افزایش داده و در این میان طاهر القادری، روحانی بانفوذ پاکستانی که هوادارانش از سه روز پیش در اسلام آباد تجمع اعتراض آمیز بر پا کرده اند، از دیگر مخالفان دولت دعوت کرده است به وی و طرفدارانش ملحق شوند تا فشارهای موجود بر دولت که نخست وزیرش با خطر بازداشت روبرو شده است، تشدید شود.

القادری که دسامبر گذشته به تبعید داوطلبانه خود در کانادا پایان داد و به پاکستان بازگشت، این هفته در حرکتی اعتراض آمیز مسیر چهارصد کیلومتری لاهور در شرق پاکستان تا اسلام آباد را طی کرد تا از دولت بخواهد برای ایجاد دموکراسی در حیات سیاسی پاکستان اصلاحاتی بنیادین به اجرا گذارد و در این راستا در گام اول پارلمان را منحل کند. از چند روز پیش بیست و پنج هزار تن از هواداران این روحانی پاکستانی در مرکز اسلام آباد تجمع کرده اند این در حالی است که تجمع های اعتراض آمیز بزرگ سیاسی به ندرت در پایتخت پاکستان شکل می گیرد.

 از یک طرف طاهر القادری از طرفداران خود خواسته است در حرکتی که آغاز کرده اند مصمم باشند و اعتراضات خود را ادامه دهند چرا که به زعم وی مقامات به زودی مجبور خواهند شد برای تحقق خواسته های آنها تصمیماتی اتخاذ کنند. اما از طرفی هم رحمان المالک، وزیر کشور پاکستان از این روحانی و طرفدارانش خواسته است تا روز پنجشنبه خیابانهای اسلام آباد را ترک کنند در غیر این صورت ممکن است هر لحظه نیروهای امنیتی و پلیس «عملیاتی هدفمند» را برای متفرق کردن آنها به اجرا گذارند. با این حال آصف علی زرداری، رئیس جمهور پاکستان در موضعی متفاوت تاکید کرده است که دولت برای پراکنده کردن معترضان به زور متوسل نخواهد شد و عملیاتی برضد آنها به اجرا گذاشته نخواهد شد.

طاهر القادری که از زمان بازگشت از کانادا سخنان و اقداماتش پیوسته عنوان اول اخبار سیاسی پاکستان بوده است، از همه احزاب سیاسی پاکستان به ویژه حزب مخالف وابسته به عمران خان، ستاره پیشین کریکت، خواسته است به وی و طرفدارانش ملحق شوند. عمران خان که رهبری «حزب تحریک انصاف» پاکستان را بر عهده دارد همانند طاهر القادری بی کفایتی و فساد مقامات حاکم و نخبگان سیاسی پاکستان محکوم می کند. عمران خان هنوز به القادری و طرفدارانش که در اسلام آباد تجمع کرده اند، ملحق نشده است با این حال وی سه شنبه گذشته از آصف علی زرداری خواست از سمت ریاست جمهوری پاکستان کناره گیری کند.
برچسب ها: فشار ، مخالف ، پاکستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار