رئیس سازمان نظام پزشکی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اهميت جلب اعتماد بيماران با ارائه خدمات تشخيصي و درماني مناسب از سوي پزشكان، اعتماد بيمار را مهمترين سرمايه يك پزشك دانست.

محمود جاوید، در کنفرانس مقررات حرفه‌ای پزشکی و ملاحظات اخلاقی در دانشگاه علوم پزشكي شهركرد گفت: پزشکان جامعه باید این باور را در خود تقويت نمايند که تنها حفظ جان و سلامت مردم جامعه است كه اولويتها و وظايف حرفه پزشكي وي را شكل مي دهد و تنها در اين صورت است كه پزشك در انجام وظايف خود موفق عمل خواهد كرد.
وي افزود: ۷۰ الی ۸۰ درصد از شکایات و نارضايتي هاي بیماران، به دليل عدم توجه پزشکان به شرح حالي است كه توسط بيمار ارائه مي گردد.
جاوید اظهار داشت: بیماران، ناظر لحظه به لحظه پزشکان خود هستند و اعمال پزشک خود را ثبت و ضبط می‌کنند و در صورت توجه و نظارت بیشتر پزشک به بیماران تا حد قابل توجهي از اين نارضايتي ها کاسته خواهد شد.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان چهارمحال و بختیاری، تشخیص صحیح بیماری را اساس درمان دانست و خاطرنشان کرد: یک پزشک باید كليه اقدامات لازم در خصوص شناسايي بيماري و مشکلات مراجعين خود را به بهترين نحو انجام دهد.
وی گفت: انجام اقدامات ناشايسته اي همچون ارجاع بیماران از بیمارستان‌های دولتی به مراکز خصوصی، عدم راز داري، توجه نکردن به سخنان و انتظارات به جاي بیمار و سهل انگاری در انجام برخي از وظایف توسط پزشکان مهمترین عوامل شکایات و نارضايتي هاي بیماران از اين قشر است.
جاوید افزود: پزشکان، رازدار و امین بیماران خود هستند، و بايد توجه داشته باشند هرگونه غفلت و سهل انگاري در ارائه خدمات موجب صلب اعتماد مردم نسبت به آنان و ضربه به حيثيت حرفه اي پزشكان مي گردد./س
برچسب ها: اعتماد ، بیماران ، سرمایه ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.