طي آزمايش DNA اي که بر روي محصولات همبرگر آماده شرکت تسکو انگليس به عمل آمده متوجه وجود گوشت اسب در محتواي اين همبرگرها شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، اما ديگر رسوايي که در پي رسوايي فوق مطرح شده، مسئله استفاده از محصولات تسکو توسط يکي از بزرگترين فست فودهاي بين المللي انگلستان يعني برگر کينگ است.

اين فست فود مطرح نيز که چاره اي جز افشاي استفاده از همبرگرهاي فوق در اين فست فود را نداشت، هم اکنون در ترس و واهمه خاصي از نابودي وجهه اقتصادي اين فست فود قرار دارد.
در همين حال دولت انگليس به مردم نگران اين کشور قول پيگيري اين رسوايي بزرگ را داده و عنوان شده است که قرار است تا تمامي شرکت هاي توليدکننده غذا در اين کشور دوباره مورد آزمايش هاي تخصصي کيفيت غذايي قرار گيرد.
در همين حال در حدود 10 شرکت بزرگ توليدکننده غذاهاي آماده در انگلستان توسط وزارت بهداشت اين کشور براي توضيح کامل در خصوص نحوه توليد غذاهاي خود فراخوانده شدند.

با انتشار اين خبر موجي از جبهه گيري ها از سوي مقامات دولتي و پارلماني انگلستان آغاز شده و بعدها فاش شده است که همبرگرهاي فوق علاوه بر فروش در کشور انگلستان در برخي ديگر از کشورهاي مشترک المنافع با اين کشور همچون ايرلند نيز وجود داشته است.
شرکت تسکو نيز طبق وعده مسئولان انگليسي تا اطلاع ثانوي از عرضه محصولات تعليق شده تا در دادگاه عليه اتهامات وارده توضيح دهد.
در همين حال سازمان سلامت غذايي ايرلند نيز پس از آزمايشات لازم عنوان کرد که از هر 27 همبرگر توليدي تسکو، حداقل 10 مورد آنها تماما از گوشت اسب توليد شده و در رده بندي سلامت غذايي پائين ترين درجه را دريافت مي کند.
در همين حال امروز بسياري از شرکت هاي زنجيره اي در انگليس از فروش محصولات شرکت تسکو خودداري کرده و تمامي محصولات متعلق به اين شرکت را دور ريختند.
يکي از ساکنان شهر بريستول انگليس در خصوص اين رسوايي مي گويد: براي انگلستان يک فاجعه بزرگ محسوب مي شود که مردمش سال هاي سال از همبرگري که در داخل آن گوشت اسب وجود داشته مصرف مي کرده اند و در اين مدت حتي يک سازمان در خصوص بررسي کيفيت غذايي آن تحقيق نکرده است.
وي ادامه داد: فکر مي کنم به خاطر گراني هاي اخير در انگليس شرکت هاي غذايي تصميم گرفته اند تا از گوشت هاي ارزان قيمت تر همچون گوشت اسب به جاي گوشت گاو و گوسفند در غذاها استفاده کنند و نظر شخصي من آن است که به زودي به اين نوع گوشت هم عادت خواهيم کرد.
وي مي گويد: به نظرم دولت انگليس در تلاش است تا مردم را به خوردن گوشت هاي ارزان قيمت تر همچون گوشت اسب عادت دهد و با اين کار مي خواست نشان بدهد که گوشت اسب هم همان مزه گوشت هاي ديگر را دارد اما مهمترين مسئله اي که آنها در نظر نگرفته اند مسئله بهداشت غذايي و سلامت فردي است که متأسفانه به دليل تورم بالا در انگلستان به نظر اين موضوع روز به روز بي معناتر مي شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار