به گزارش
گروه بازار باشگاه خبرنگاران ، نسل جدید سدان پرطرفدار لکسس IS همراه با گونه اسپرت آن موسوم به F
Sport در نمایشگاه دیتروی رونمایی شد. طراحی کاملا جدید، پیشرانههای
تازهتر و امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر تغییراتی هستند که لکسس برای IS
2014 تدارک دیده است.
طراحی IS جدید بیش از هرچیز به دنبال
مطرح کردن چهره تازهای از این برند آمریکایی/ژاپنی است؛ چهرهای که در طول
این سالها به عنوان یک خودرو لوکس – نه اسپرت – مطرح شده و حالا این
چراغهای کشیده، سپر برآمده و خطوط درهم و پیچ در پیچ میخواهند این تصویر
را با یک خودرو لوکس و اسپرت جایگزین کنند.
فرم چراغ های جلو و همینطور برآمدگی جلوپنجره، یک طراحی کاملا رادیکال را
به وجود آورده که در کنار پیچشها و خطوط مواج روی بدنه سعی در القای حس
خشونت و حرکتی را دارند که دستیابی به آنها بدون این پیچیدگیها هم ممکن
بود. طراحی IS جدید نشان میدهد که بحران هویت در گروه تویوتا جدی است و
علیرغم چنین تلاشهایی هنوز هم طراحان در یافتن یک خط مشی صحیح سردرگم
اند.
در بازارهای آمریکای شمالی، IS از میانه سال 2013 وارد نمایندگیها خواهد
شد و در دو مدل IS250 و IS350 با پیشرانههای 2.5 و 3.5 لیتری به فروش
خواهد رسید. در ژاپن و اروپا یک گونه هیبریدی با نام IS200h هم در دسترس
قرار خواهد گرفت که با بهره بردن از موتورهای 2.5 لیتری بنزینی ( به قدرت
178 اسب بخار و گشتاور 221 نیوتونمتر ) و برقی 143 اسببخاری در مجموع
توانی بالغ بر 220 اسببخار خواهد داشت.
لکسس علاوه بر گونه عادی IS از گونه اسپرت آن هم که با پسوند F شناخته
میشود رونمایی کرد. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت
پیشرانهها را بر عهده خواهد داشت. مهندسین سیستم تعلیق جناغی جلو را
دستخوش تغییراتی کردهاند اما تعلیق مولتیلینک عقب همچنان از مدل GS
برگرفته شده است.
با توجه به افزایش طول خودرو ( نزدیک به 7.5 سانتیمتر ) فضای داخل خودرو
افزایش پیدا کرده و در عین حال فضای صندوق بار نیز به 450 لیتر رسیده است
که البته در گونه هیبریدی این فضا 30 لیتر کمتر خواهد بود.
لکسس IS جدید را با انواع تکنولوژیهای ایمنی از سامانه نمایش نقاط کور تا
هشدار دهنده ترافیک پشت، روانه بازار میکند؛ ضمن این که در گونه اسپرت F
چهرهای اسپرتتر و کمکفنرهایی سختتر را برای آن تدارک دیده است.