معاون سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی از کشف عنصر استراتژیک لیتیم و سرمایه گذاری برای اکتشاف و فرآوری این محصول در کشور خبر داد.

بهروز برنا در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رویکرد سازمان زمین شناسی برای ورود به حوزه فرآوری عناصر کمیاب و نایاب استراتژیک اظهار داشت:در جال حاضر در بخش اکتشاف و فرآوری مواد معدنی فلزی مورد استفاده در صنایع هایتک سرمایه گذاری های خوبی صورت گرفته است.

وی درباره کشف برخی عناصر نایاب استراتژیک در کشور از جمله مونازیت و لیتیم گفت: امسال برنامه‌ریزی مفصلی درباره اکتشاف و فرآوری عناصر نایاب استراتژیک انجام دادیم که نتایج اولیه آن هم مناسب بوده است.

برنا افزود: عنصر لیتیم که در دنیا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، در شورابه‌های مناطق جنوب و شمال شرقی کشور ردیابی شده و حتی بخش خصوصی نیز روی اکتشاف آن کار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: باید به اقتصادی بودن اکتشاف و فرآوری لیتیم برسیم چرا که فرآوری و دانش فنی مربوط به ‌آن که در اختیار کشورهایی مانند ژاپن و کره‌جنوبی است، ارزش افزوده بسیار زیادی دارد.

معاون سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی اظهار دشت:همچنین سرمایه گذاری در اکتشاف و فرآوری مواد معدنی همچون خاک های نادر ،بوکسید سرب و روی وفسفات ، در اولویت کار سازمان قرار دارد چراکه این مواد دارای ارزش افزوده بالایی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار