شهردار مشهد گفت: با توجه به میزان درآمد دولت در سال جاری، درآمد شهرداری‌ها کاهش پیدا کرد و تحولات اقتصادی در بخش تورم داخلی و آثاری که از نظر اقتصادی در فعالیت شهرداری‌ها داشت سبب شده تا توان آنها تحلیل رود.

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، سید محمد پژمان، در دوازدهمین اجلاس مشورتی شوراهای شهر مراکز استان‌های کشور اظهار کرد: در گذشته‌ فعالیت محدود شهرداری‌ها سبب شده بود تا جایگاه کافی را در پیشبرد مدیریت شهر نداشته اما امروزه یکی از ارکان اصلی مدیریت، مدیریت شهرها است.

شهردار مشهد افزود: در حال حاضر در تمام شهرها به ویژه در کلان شهرها مدیریت شهری از جایگاه بالایی برخوردار است و باید توجه داشت که فعالیت مردم به تحرک و دقت عمل مدیریت شهری باز می‌گردد.

پژمان خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر به عنوان مغز متفکر عالی شهرها محسوب می‌شوند و وظایف خطیری را بر عهده دارند بنابراین باید با هدایت درست و انجام وظایف خود آسایش و رفاه مردم را تحقق بخشند زیرا رضایتمندی مردم سرمایه‌ای کلان برای کشور است.

وی یادآور شد: با توجه به میزان درآمدی دولت در امسال درآمد شهرداری‌ها کاهش پیدا کرد و تحولات اقتصادی در بخش تورم داخلی و آثاری که از نظر اقتصادی در فعالیت شهرداری‌ها داشت سبب شده تا توان آنها تحلیل رود.

شهردار مشهد تاکید کرد: حمایت و همراهی شهرداری و تدبیر شورا سبب پشت سر گذاشتن این برهه زمانی شد و باید توجه داشت که ما فرزندان دوران سخت بوده و اگر دشمنان شرایط سختی را برای کشور ایجاد می‌کنند تاثیری نمی‌گذارد و انعطاف‌پذیری در تصمیم‌گیری‌ها می‌تواند کمک کند تا به راحتی و خوبی از این شرایط عبور کنیم.

پژمان تاکید کرد: شهرداری تا به امروز تنگناهایی که در حوزه مسائل قانونی دارد را از هر مسیری که دنبال می‌کند جدی گرفته نمی‌شود بنابراین باید امکان تهیه طرح و لایحه توسط شورا و ارسال آن به مجلس را فرصتی مغتنم دانست و با بهره‌برداری از این ظرفیت و سازماندهی آن انتظارات شهرداری‌ها را منتقل کرد.

وی یادآور شد: شورا با یک هماهنگی نزدیک با شهرداری و تنظیم یک لایحه منسجم و انتقال آن به مجلس شورای اسلامی انتظارات را تامین کند تا تسهیل در امور مردم بیش از پیش فراهم شود.

شهردار مشهد تاکید کرد: باید در فرصت باقی‌مانده از شوراهای شهر اتحاد و یکپارچگی خود را مستحکم کرده و از ناحیه شهرداری نیز همکاری‌ها توسعه پیدا کند.


برچسب ها: مشکلات ، اقتصادی ، سبب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.