نهالستان شهرستان درمیان با 46 هکتار بزرگترین نهالستان خراسان جنوبی است که سالانه 180 هزار اصله نهال جنگلی و 50هزار نهال مرتعی در ان تولید می شود .

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ رئیس ادراه منابع طبیعی درمیان با بیان اینکه با تخصیص نیافتن اعتبارات امسال این اداره ،تولید نهال در این شهرستان کمتر از سالهای گذشته خواهد بود گفت: برنامه ریزهای صورت گرفته تا 200 هزار اصله نهال که 130هزار درخت جنگلی و مابقی درخت مرتعی است در این باغستان تولید شود و در اسفند ماه رایگان در اختیار مردم قرار گیرد .

کاج ، سرو خمره ای ، بادم ، زبان گنجشگ ، سنجد و زیتون تلخ از نوع نهال های جنگلی و تاغ ، اسفناج وحشی و عجوه از نهال های مرتعی است که در بزرگترین نهالستان خراسان جنوبی تولید و برای کاشت در بین مردم توزیع می شود .

در این نهالستان که از سال 85 با هزینه 166هزار و تومان شروع به کار کرده تاکنون بیش از یک میلیون اصله نهال تولید و به سایر شهرستان های استان ارسال شده است .

مرادی با بیان اینکه کار مطالعاتی احیای بیابانهای این شهرستان در 24 هکتار در دست اقدام است افزود: در این شهرستان بیش از 75 هزار هکتار بیابانی است که عملیات احیای آنها ضروری است ./س

برچسب ها: نهالستان ، مرتعی ، جنگلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.