پس از آن‎که رژیم بحرین به خاطر سرکوب تظاهرات مردمی در این کشور از جانب جامعه بین‎المللی تحت فشار قرار گرفت، یک فعال حقوق‎بشر برجسته در این کشور آزاد شد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، سازمان عفو بین‎الملل روز جمعه اعلام کرد "سید یوسف المحافظه" که در دسامبر سال گذشته در جریان تظاهرات اعتراض‎‌آمیز دستگیر شده بود، با قرار وثیقه‎ای معادل ۲۷۰ دلار امریکا آزاد شده است.

محافظه که با مرکز حقوق بشر بحرین در ارتباط است باید در تاریخ ۲۹ ژانویه در دادگاه حاضر شود.

وی زمانی که در حال تصویربرداری از درگیری‎های خشونت‎آمیز پلیس با تظاهرکنندگان بود، در منامه پایتخت بحرین دستگیر شد.

محافظه به انتشار اخبار دروغ به منظور آن‎چه که خدشه دار کردن امنیت ملی بحرین نامیده شده، متهم شده است.

رژیم بحرین در طول چند ماه گذشته، بسیاری از فعالان، سیاست‎مداران و پزشکان را دستگیر کرده است.

دادگاه عالی بحرین در تاریخ هفتم ژانویه احکام زندان برای ۱۳ تن از فعالان دموکراسی‎خواه بحرین را به خاطر نقش آنان در تظاهرات ضد رژیم منامه در سال ۲۰۱۱ مورد تایید قرار داد.

هزاران تن از معترضان دموکراسی خواه بحرینی از اواسط فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی تظاهرات گسترده‎ای را در بحرین برگزار کرده و خواستار برکناری خاندان آل‎‏خلیفه از قدرت شدند.

نیروهای عربستان سعودی و امارات عربی در تاریخ چهاردهم مارس به منظور کمک‎رسانی به دولت بحرین برای سرکوب تظاهرات مردمی، به این کشور هجوم بردند.

براساس اين خبر به نقل از ستاد حقوق بشر؛ به گفته منابع محلی، ده‎ها تن از مردم در جریان تظاهرات مردمی بحرین تا کنون کشته و صدها تن نیز دستگیر شده‎اند.

به گفته مقامات حقوق بشر، از آن جایی‎که پزشکان و پرستاران، در رابطه با اعمال خشونت عوامل رژیم و نیروهای امنیتی بحرین و پلیس ضد شورش این کشور علیه تظاهرکنندگان مخالف رژیم شواهدی در اختیار داشتند، بازداشت، شکنجه و ناپدید شدند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فعال ، حقوق ، بشر ، بحرینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار