قدرت اسلامی در جهان با وحدت مسلمانان شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران امام جمعه ساری در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان ساری با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت گفت: حدود یک میلیارد و 200 میلیون مسلمان در 57 کشور جهان زندگی می‌کنند که در صورت ایجاد وحدت بین مسلمانان، این جمعیت تبدیل به قدرت بزرگ می‌شود.

آیت الله طبرسی زمان شروع تفرقه در بین مسلمانان را بعد از وفات نبی‌اکرم(ص) عنوان کرد و افزود: از 300 سال قبل نیز ایجاد تفرقه بین مسلمانان با حمایت استعمارگران ادامه یافت.

به گفته وی: استعمارگران با جدا کردن کشورهای اسلامی با استفاده از برخی فرهنگ‌ها و قومیت‌گرائی تلاش برای تفرقه بر ضد مسلمانان را ادامه دادند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام این‌که استکبار از وحدت بین مسلمانان در هراس است، گفت: مطرح کردن شیعه و سنی، توهین به خلفا، توهین به ائمه، نوشتن کتاب بر علیه خلفا و ایجاد القاعده از ترفندهای استکبار بر ضد مسلمانان برای عدم ایجاد وحدت در بین آن‌ها است.

آیت الله طبرسی ایران اسلامی را محور وحدت جهان اسلام عنوان کرد وافزود: اسلام ناب ایران اسلامی باعث هراس و ترس دشمنان اسلام می‌شود و هر کشور اسلامی که به ایران نزدیک شود استعمارگران احساس ترس می‌کنند.

امام جمعه ساری با اشاره به تلاش‌های اخیر آمریکا برای چند تیکه کردن کشور عراق گفت: هدف آمریکا از چند تیکه کردن عراق فاصله انداختن بین کشورهای اسلامی منطقه است./س

برچسب ها: وحدت ، مسلمانان ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.