ماهواره های ساخت ایران موجود زنده به فضا خواهند فرستاد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در دومین نشست ملی هم اندیشی رژیم حقوقی دریای خزر در بهشهر در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت : همزمان با دهه مبارک فجر با اتکا به دانش دانشمندان ایرانی ماهواره های ساخت ایران موجود زنده به فضا خواهند فرستاد.

بروجردی افزود :تا کنون ایران موفق به ساخت و پرتاب چندین ماهواره به مدار زمین شد که تمام این پرتاب ها موفق بود.

به گفته وی : ایران تنها کشور جهان غیر از کشورهای ابرقدرت است که موفق به یافتن این فن آوری و دانش شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مقایسه ایران با کشورهای منطقه در زمینه پیشرفت علمی را نادرست دانست و افزود : ما هم اکنون در برخی از زمینه ها از سند چشم انداز 20 ساله کشور نیز جلوتر هستیم.

بروجردی به ارتقاء جایگاه ایران در منطقه اشاره کرد و گفت: هم اکنون ایران در محاسبات قدرت های منطقه و جهان مورد توجه است ، گفت : یکی از موارد موفقیت ایران ، ناتوانی آمریکا در جلوگیری از دستیابی کشور به فن آوری صلح آمیز هسته ای است.

وی افزود : ایران در سال های اخیر به موفقیت ها و پیشرفت های غیرقابل کتمانی رسیده است که تمام آنها در شرایط تحریم اقتصادی و قطع نیازهای اولیه ایران بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی

یکی از اهداف ایران برای تحقق رژیم حقوقی دریای خزر ، جلوگیری از شکل گرفتن توافقات امنیتی علیه ایران دانست.

بروجردی افزود : خنثی کردن طراحی آمریکا برای حضور در منطقه هدف راهبردی ایران در دریای خزر است و رسیدن به این هدف نیز توسعه روابط با کشورهای پیرامون این دریا را می طلبد.

 بروجردی گفت : خنثی کردن طراحی آمریکا برای حضور در منطقه هدف راهبردی ایران در دریای خزر است و رسیدن به این هدف نیز توسعه روابط با کشورهای پیرامون این دریا را می طلبد./س

برچسب ها: ماهواره ، ساخت ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.