نبود داوران متخصص در چند دوره از جشنواره باعث شد تا فیلم های انتخاب شده مورد نقد مخاطبان منتقدان قرار گیرد.

محسن علی اکبری تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: سینما طی دهه گذشته به لحاظ تکنیک پیشرفت و توسعه بسیاری کرده که ما هنوز در اول راه هستیم اما به هر حال جشنواره فیلم فجر ویترین سینمای ملی دینی ایران است.
وی ادامه داد: در صورت دقت بیشتر در انتخاب هیات داوران و استفاده از نیروهای متخصص جشنواره تونایی موثر واقع شدن در پیشبرد اهداف و نظام را دارد گرچه در چند دوره به دلیل متخصص نبودن داوران این اتفاق افتاد و فیلم های منتخب که مورد نقد مخاطب و منتقدان قرار گرفت.
تهیه کننده فیلم سینمایی "استرداد" در خصوص حضور فیلمسازان برجسته در جشنواره فیلم فجر گفت: تجربه همیشه حرف اول را می زند و سعی بر این بوده تا جایگاه پیشکسوتان حفظ شود در کنار این موضوع نیز حضور جوانان در این راه باعث بدست آوردن تجربه برای آنها می شود.
وی با اشاره به جدا بودن فیلم های اولی وآثار بخش سودای سیمرغ گفت: اگر آثار فیلم اولی ها سایر فیلم ها قضاوت و داوری شود جایگاه فیلمساز با تجربه تنزل پیدا می کند و در طول سالها نیز داوری بخش فیلم اولی ها از بخش دیگر مجزا بوده است.
وی که به تهیه  کنندگی با فیلم سینمایی "استرداد" راهی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر شده است، گفت: چند روزی بیشتر به آنها فصل جدید از جشنواره سینمایی مان باقی نمانده که از همه فیلمسازانی چه حاضران و چه غایبان در خواست می کنم با قضاوت عجولانه فضا را مسموم نکنند.
علی اکبری تصریح کرد: اجازه بدهند جشنواره روند طبیعی خود را سپری کند و بعد در فرصتی مناسب به نقد و بررسی بپردازیم زیرا برخی رفتار شایسته یک فیلمساز و روحیه هنری نیست باید با  تعامل و در کنار یکدیگر اشکالات و مشکلات جشنواره را برطرف کنیم و قبل از آغاز جشنواره مطرح کردن مسائل حاشیه ای مصلحت نیست.
این تهیه کننده در خصوص حضور استرداد در جشنواره فیلم فجر گفت: استرداد تحویل جشنواره فیلم فجر شده تا در کنار دیگر رقبایش در بخش مسابقه به  نمایش درآید./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار