عضو گروه شهرسازی دانشگاه هنر اصفهان گفت: امکان تحقق کامل شهر الکترونیک در این شهر هنوز فراهم نشده است.

 احمد شاهیوندی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان افزود: بررسی امکانات الکترونیکی سازمانهای مختلف، زیرساخت های فنی، نیروی انسانی، سرمایه گذاری ها، فرهنگ استفاده از اینترنت و دسترسی مردم نشان می دهد که اکنون امکان تحقق شهر الکترونیک در اصفهان 50 درصد است.

این کارشناس برنامه ریزی شهری اظهار کرد: هنوز زیرساختهای لازم بمنظور تحقق شهر الکترونیکی به طور کامل در اصفهان فراهم نشده که دلیل اصلی آن فقدان مدیریت واحد شهری برای این موضوع است.

وی گفت: تاکنون شماری از دستگاه ها مانند شهرداری، مخابرات و بانک ها کارهایی به صورت جزیره ای انجام داده اند که اگر یک متولی واحد و مشخص برای موضوع شهر الکترونیکی و هماهنگی همه دستگاه های دولتی و عمومی وجود داشته باشد امکان تحقق آن افزایش خواهد یافت.

این کارشناس افزود: برخی از دستگاه ها تصور می کنند که شهر الکترونیکی فقط با گذاشتن فرم ها بر روی وب سایت ها تحقق می یابد در حالیکه وقتی می توان ادعا کرد که شهر الکترونیکی داریم که شهروندان بتوانند همه امور خود را از طریق شبکه های الکترونیکی انجام دهند.

شاهیوندی تصریح کرد: هنوز حدود 35 درصد اصفهانی ها از اینترنت کم سرعت استفاده می کنند و بسیاری از مردم با مفهوم خدمات الکترونیکی و شهر الکترونیکی آشنا نیستند چراکه آموزش کافی در این زمینه وجود ندارد.

به گفته وی، بیشتر دستگاههای اجرایی علاقه ای به تحقق شهر الکترونیکی نشان نمی دهند که این امر بیشتر خود را در بحث آموزش، زیرساختها و نیروی انسانی نشان می دهد.

عضو گروه شهرسازی دانشگاه هنر اصفهان اظهار کرد: این آمار و نتایج در تحلیل قابلیت‌های شهر اصفهان برای تحقق شهر الکترونیک در قالب پایان نامه دوره دکترا و با مطالعه موردی بر روی 400 نفر از شهروندان اصفهان بدست آمده است.

وی تصریح کرد: وجود انواع آلودگی ها و امراض ناشی از آن، ترافیک و هزینه های زیاد رفت و آمد و اتلاف وقت و انرژی در اصفهان، ضرورت تحقق شهر الکترونیک را گوشزد می کند.

شاهیوندی ادامه داد: در کلانشهری مثل اصفهان، فاصله گرفتن محل سکونت، کار و تفریح و پراکنش مراکز خدمات رسانی شهری سبب حرکت و جابجایی بسیار گسترده مردم در ساعت های مختلف شبانه روز شده است.

وی شهر الکترونیک را شهری معرفی کرد که امکان انجام فعالیت های اداری و روزمره شهروندان در هر ساعت از شبانه روز امکان پذیر باشد و افزود: یکی از راه حل های خدمات رسانی مناسب جهت کاهش شلوغی و هزینه های ناشی از حرکت و جابجایی، ایجاد شهر الکترونیک است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: دسترسی مناسب به وسایل ارتباطی، سرمایه‌گذاری بخش‌های دولتی و خصوصی، تامین زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، ارتقا فرهنگ استفاده از اینترنت و بهره‌گیری از نیروهای متخصص در سازمان‌ها و مراکز خدمات رسانی در تحقق شهر الکترونیک در اصفهان موثر است.

پایان‌نامه تحلیل فضایی قابلیت‌های شهر اصفهان جهت تحقق شهر الکترونیک بعنوان پایان‌نامه کاربردی برتر سال 1391 در دانشگاه اصفهان انتخاب شد/س

برچسب ها: اصفهان ، شهر ، الکترونیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.