وی ادامه داد: بخشی از این اطلاعات ارزشیابی که توسط مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش و با همکاری محققان پژوهشگاه تعلیم و تربیت و ادارات سنجش سراسر کشور صورت گرفته نشان می دهد در استفاده از رایانه برای انجام فعالیت های پژوهشی، 79 درصد از کسانی که به صورت تصادفی انتخاب شده اند گزینه خیلی زیاد و زیاد را انتخاب کرده اند.
وی افزود: 80 درصد از معلمان نمونه آماری پژوهشی اظهار داشتند از رایانه در طراحی و تهیه سوالات ارزشیابی و امتحانات پایانی استفاده می کنند و 85 درصد از معلمین مورد پرسش اعلام کردند از رایانه برای جستجوی یافته های علمی و پژوهشی استفاده کنند و همچنین 60 درصد معلمین مورد پرش اعلام کردند از رایانه در تهیه اسلایدهای آموزش و نرم افزارهای پاورپینت مولتی مدیا در کلاس استفاده کردند.
عرفی گفت: نکته قابل توجه استفاده 22 درصد معلمین از رایانه به منظور تفریح و سرگرمی است.
وی با اشاره به اینکه حجم نمونه این ارزشیابی 4200 نفر بوده اند بیان داشت: این حجم به صورت سهمیه تصادفی از 32 استان کشور انتخاب شده و نتایج این ارزشیابی توسط مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش اطلاع رسانی می شود./ز