هزاران نفر در شهرهای مختلف آمریکا در اعتراض به وضع قوانین سختگیرانه تر برای کنترل سلاح تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشا تودي، هزاران معترض در خيابان هاي واشنگتن جمع شده بودند و خواستار حفظ قانون آزادي اسلحه در آمريكا بودند و مدعي شدند كه اين قانون ضامن آمريكائي در دفاع از حقوق خود مي باشد و بر وجود اين اصل در قانون اساسي آن كشور تاكيد مي كردند.

تظاهرات مشابهي نيز با حضور حدود دو هزار نفر در خيابان هاي نيويورك برگزار شده بود و گزارش هاي نشان مي دهند كه تظاهرات در ايالت هاي ديگر آمريكا از جمله داكوتاي جنوبي نيز انجام شده است. 

تظاهركنندگان در اين تظاهرات شعار مي دادند "آناني كه خواهان خلع سلاح جامعه آمريكا هستند خائن اند"، "اصل دوم قانون اساسي برآمده از سوي خداست" و با اين شعارها حمايت خود از قانون آزادي حمل و استفاده از سلاح گرم را اعلام مي كردند. 

در برخي از ايالت ها از جمله در آريزونا و اورگان مردان تظاهركننده با سلاح هاي خود در تظاهرات شركت كرده بودند. پس از حوادث اخير تيراندازي در آمريكا اوباما از كنگره آمريكا خواست تا قوانين محدود سازنده آزادي استفاده از سلاح را تصويب كنند و در روز سه شنبه هفته گذشته نيز فرماندار شهر نيويورك قانون مشابهي را امضا نمود كه طبق آن محدوديت هاي بيشتري در اين زمينه به اجرا در خواهند آمد.

 















اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار