گلوبال ريسرچ شنبه در گزارشي نوشت: رئيس فدراسيون اتاق‌هاي صنايع سوريه اخيرا اعلام کرد اتاق صنايع حلب مدارک قاطعي دارد که نشان از دست داشتن دولت ترکيه در چپاول خطوط توليد و ماشين آلات از صدها کارخانه در شهر حلب و قاچاق آنها به داخل خاک ترکيه دارد، اقداماتي که کاملا مغاير با قوانين بين‌المللي است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، "فارز الشيهابي" اعلام کرد غارت کارخانه ها و تاسيسات در شهر حلب با هدف نابودي اقتصاد سوريه صورت مي گيرد و لطمات جدي را به صنايع سوريه که رقيبي براي توليدات ترکيه محسوب مي شود ، وارد مي کند.

وي افزود صاحبان صنايع در حلب، دولت ترکيه را به در پيش گرفتن تروريسم اقتصادي و چپاول تعمدي صنايع سوريه متهم مي کنند و خواستار تشکيل يک کميته بين المللي بيطرف براي تحقيق درباره موضوع غارت کارخانه ها در شهر حلب هستند.

وي در ادامه اظهارات خود خواستار پرداخت غرامت دولت ترکيه براي ضرر و خسارات وارده به بخش صنايع در حلب ، از زماني شد که ترکيه زمينه ورود تروريست ها را از مرزهاي خود به سوريه هموار کرد و به آنها پناه داد و آنان نيز اقدام به سرقت و قاچاق ماشين آلات و خطوط توليد کارخانه هاي سوري کردند.

اين مقام سوريه افزود تروريست ها حدود يک هزار کارخانه را با همه تجهيزات و ماشين آلات آن در شهر حلب سرقت و چپاول کردند و برآورد اوليه ضرر و زيان اقتصادي حاصل از چپاول صنعتي در حلب بالغ بر دويست ميليارد ليره سوريه اعلام شده است.

وي در ادامه از مخالفان سوري خواست از تروريست ها و شبه نظامياني که کارخانه‌هاي اين کشور را به نام آنها، غارت و چپاول مي کنند، فاصله گيرند و براي پيشگيري از وقوع چنين جرايمي همکاري کنند.

اين مقام سوري بر ضرورت پاکسازي حلب از وجود تروريست ها و احياي ثبات و امنيت در اين شهر تاکيد کرد تا صاحبان صنايع بتوانند بار ديگر براي فعال کردن چرخه اقتصادي کشور ، کارخانه هاي خود را فعال و بازسازي کنند.
برچسب ها: حلب ، ترکیه ، کارخانه ، چپاول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار