در ميان همه انسان هاي جهان اين مرد62 ساله آسانترين شغل را دارد.


در ميان همه انسان هاي جهان وينسنته دل بوسكه آسان ترين شغل را دارد.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، به نقل از  فوتبال آنلاين  افتخارات بي حد و حصر اسپانيا در رده ملي باعث شده تا لاروخا را بهترين تيم همه ادوار بنامند.جمله اي كه بسيار اغراق آميز است اما خيلي هم دور از واقعيت نيست.

 در يورو 2008 تيم اسپانيا به رهبري لوييس آراگونس توانست اولين مقام قهرماني خود را از سال 1964 تا آن روز به دست آورد. برد يك بر صفر در فينال برابر آلمان به جهان نشان داد كه قدرت جديدي ظهور كرده است.

  از آن لحظه اسپانيا چه در رده باشگاهي و چه در رده ملي تبديل به قدرت اول جهان شد. بردن جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي و پيروزي مقتدرانه برابر ايتاليا در فينال يورو 2012.

 اكثر كارشناسان اين بازيكنان را تحسين مي كنند و در حقيقت چه كسي مي تواند آن ها را سرزنش كند؟

صف بازيكنان با استعداد در هر پست خيره كننده است.توجه به يك نكته كوچك حقايق را آشكار مي كند.بازيكناني چون فابرگاس،خوان ماتا و كازارولا در اسپانيا براي ورود به تركيبب اصلي با يكديگر مي جنگند.متوقف كردن تيمي با چنين پتانسيل،كار آساني نخواهد بود وقتي ژاوي،اينيستا و داويد سيلوا در كنار هم قرار مي گيرند.

 اما در اين ميان همواره نقش مردي كه كاتاليزور موفقيت هاي اسپانيا بوده ناديده گرفته شده است.

 مردي به نام وينسنته دل بوسكه

 مربي سابق رئال مادريد كه پس از يورو 2008 جايگزين آراگونس شد مي تواند بيشترين اعتبار را از هدايت وحشتناك ترين تيم حال حاضر جهان بگيرد. او لايق اين اعتبار مي باشد چون هميشه تكرار افتخار دشوارتر خواهد بود.

  او تيم قهرمان يورو را به ارث برده بود اما به هيچ وجه پروسه آساني را پشت سر نگذاشت.دل بوسكه مي خواست تيم را جوان كند و در اولين اقدام خود،بر تصميم آراگونس ايستاد.يعني خط زدن رائول گونزالس برترين گل زن تاريخ اسپانيا.

 مربي 62 ساله بايد مطمئن مي شد كه تزريق جوانان به تركيب تيم باعث تضعيف قهرمان يورو نمي شود.قدم به قدم،دل بوسكه جوانانش را راهي ميدان كرد.مشهورترين آن ها پدرو و بوسكتس بودند.

  علاوه بر اين ژاوي و اينيستا را در كنار هم قرارداد و ژابي آلونسو را پشت سر آن ها گذاشت تا هر دو بازيساز بتوانند در كنار بوسكتس همان تيكي تاكاي بارسلونا را به نمايش بگذارند.

 دل بوسكه به بازي در تيم باشگاهي اهميت ويژه اي داد.خط هافبك با توجه به همبازي بودن طي سال هاي متوالي توانست به خوبي توپ را حفظ كند و ويا و تورس را تغذيه نمايد.به اين ترتيب هميشه يك پله از مربيان ديگر جلو بود.

 مربي سابق بشيكتاش ايده آراگونس در خط دفاعي را تكرار كرد.پيكه و پويول را كه به خاطر هم تيمي بودن درك متقابل خوبي از يكديگر داشتند در مركز دفاع قرار داد.اين دو حس انضباط را در خط دفاعي لاروخا ايجاد كردند.

 مسئوليت دل بوسكه در حال حاضر هدايت اين تيم براي كسب چهارمين مقام متوالي است.شايد بزرگترين دغدغه او اين باشد كه كدام ستاره را بايد كنار بگذارد.

 به نظر  برخي شايد دل بوسكه آسان ترين شغل جهان را داشته باشد. شايد تصور درستي هم باشد.كيفيت بازيكنان اسپانيا به حدي هست كه آن ها بتوانند خودشان راهي جام جهاني شوند و احتمالا جام را هم با خود خواهند آورد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار