یک قاری ممتاز کشوری گفت: باید به فرهنگ قرائت در جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حاج احمد ابوالقاسمی در همایش تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور در تکیه ابوالفضلی(ع) این شهر، افزود: تلاوت قرآن باید در بین مردم نهادینه شود.

وی اظهار داشت: لازم است در طول شبانه‌روز حتما تلاوت قرآن داشته باشیم.

قاری برتر مسابقات سال 1381 مالزی خاطرنشان کرد: حضرت امام صادق(ع) فرمودند: هر کسی در روز 50 آیه از قرآن کریم را نخواند جزء غافلان است و شاید ما هم جزء همان گروه باشیم!

ابوالقاسمی با اشاره به خاطره‌ای از سفرش به حج تمتع به‌عنوان قاری بعثه مقام معظم رهبری، توضیح داد: در آن سفر شخصی به آیت‌الله جنتی شبهه‌ای مطرح کرد که قرائت قرآن فایده‌ای ندارد و ما باید به بیان معانی قرآن بپردازیم و در آن تدبر کنیم که ایشان پاسخ دادند هم قرائت لازم است و هم تدبر در قرآن؛ همه چیز را نمی‌شود با معیار فهم و عقل ناقص‌مان بفهمیم؛ قرائت صرف دلایلی دارد که ما نمی‌فهمیم؛ همان‌طور که تاکید شده در گوش‌های نوزاد اذان و اقامه قرائت شود؛ آیا بچه می‌فهمد؟ حتما متوجه می‌شود ولی نحوه ادارک وی بر ما مشخص نیست.

این قاری برجسته گفت: یک محقثق ژاپنی ثابت کرده است که اگر کلمه «الله» صد بار گفته شود در فرد خواننده آرامش ایجاد می‌شود.

ابوالقاسمی که از سال 67 تاکنون بیش از 100 سفر تبلیغی به کشورهای جهان داشته است، اضافه کرد: محققان اروپایی بارها توسط علوم تجربی ثابت کرده‌اند که قرائت ادعیه بر روی افراد اثر آرامش‌بخش دارد.

گفتنی است قرائت آیات سوره زمر توسط این قاری با تشویق‌های مکرر حاضران در همایش همراه بود. /س

 

برچسب ها: توجه ، ویژه ، فرهنگ ، قرائت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.