فرزندان پدر و مادر مبتلا به آسم، 25 درصد بیشتر دچار آسم می شوند.

دکتر محمد رضا بلور ساز فوق تخصص بیماری های عفونی  و ریوی در گفتگو با خبرنگار کلينيک باشگاه خبرنگاران گفت:  از مهم ترین عوامل ایجاد آسم و تحریک راه های هوایی  می توان به هوای آلوده- دود سیگار و هوای سیگار و هوای سرد اشاره کرد.

وی در خصوص هوای آلوده تصریح کرد: مبتلایان به آسم با تنفس هوای آلوده، مواد آلاینده ی موجود در هوا مانند مواد کربنیکی را وارد ریه خود کرده و سبب تشدید بیماری می شوند و هم چنین افراد سالم نیز با تنفس هوای آلوده ، زمینه های بروز آسم را فراهم می کنند.

بلور ساز به بیان عوامل دیگر ایجاد، آسم پرداخت و افزود: مواد غذایی محرک مثل کاکائو، توت فرنگی، خربزه و به خصوص ادویه جات نقش بسزایی در این امر دارند.

وی ادامه داد: هم چنین بوی تینر، رنگ، روغن، عطر ، ادکلن غلیظ ، جوهر نمک ، مواد شوینده و مهم تر از همه وایتکس بسیار محرک و تاثیر گذار در این زمینه هستند .

وی عنوان کرد: به همین منظور زمانی که بیمار با این موارد مواجه می شود ، دچار التهاب و ترشح در راه های هوایی و در نهایت دچار سرفه، خس خس سینه و تنگی نفس می شود.

وی ارث را نیز در بروز بیماری آسم دخیل دانست و اذعان کرد: فرزندان ، پدر و مادری که مبتلا به آسم هستند، به احتمال 25 درصد دچار آسم خواهند شد.

بلور ساز توصیه کرد: چه  افراد سالم و افرادی که بیماری آسم دارند باید زمانی که هوا آلوده است، از خانه خارج نشوند زیرا با این کار تنها سلامت ریه خو را به خطر می اندازند.
برچسب ها: آسم ، کودک ، والدین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار