بر اساس طرح پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی 110 رشته از این مشاغل به عنوان صنایع‌دستی تعریف شدند

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: برای ‌هزار و500 نفر پرونده تشکیل شد که به بانک‌های عامل معرفی شدند و از این تعداد به هزار و400 نفر ، 48 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد .

علیزاده افزود:اکنون بخش‌های مختلف حوزه صنایع‌ دستی استان از یک ظرفیت 60 هزار نفری بهره می‌برد که از این هنر کسب درآمد می‌کنند و امور معیشتی را می‌گذرانند .

وی تصریح کرد: از ظرفیت موجود که به فعالیت صنایع‌دستی می‌پردازند مشخصات هشت هزار نفر در سیستم به ثبت رسیده که افراد زیادی نیز به دلیل آگاهی نداشتن از مزایای شناسنامه‌دار بودن صنعتگران هنرهای دستی تمایل نداشته و برای ثبت‌نام و سامان‌دهی مراجعه نکردند .

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: به منظور توسعه صنایع‌‌دستی استان مصوبه ساخت چهار بازارچه و دو شهرک صنایع‌دستی در استان مصوب شد که کار مطالعاتی آن به انجام رسید.

علیزاده افزود: به منظور استفاده از فرصت پیش ‌آمده و مجوز یاد شده برای مکان‌یابی جدید در شهرهای ساری،بهشهر،سوادکوه و تنکابن پنج مکان شناسایی شد که مراحل اداری آن از سوی شهرداری‌ها و تعدادی نیز از سوی بخش خصوصی در دست پیگیری است.

وی تصریح کرد: پارسال بر اساس پیگیری، طرح بیمه هنرمندان این حوزه به اجرا درآمد که 20 درصد از سهم بیمه درمان و بازنشستگی این هنرمندان را دولت پرداخت می‌کند که بر اساس میانگین سهم هر هنرمند ماهانه 60 هزار تومان می‌شود و تاکنون ‌هزار و 100 نفر از هنرمندان واجد شرایط زیر پوشش بیمه قرار گرفتند ./س

برچسب ها: مشاغل ، صنایع ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.