بر اساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ،دارندگان خودروهای هیوندایی راضی ترین و دارندگان خودروهای لیفان ناراضی ترین مشتریان داخلی از تمام محصولات داخلی و وارداتی ارزیابی شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، نتایج تحقیق اندازه گیری میزان رضایت مشتریان از فروش خودروهای سواری در ایران برای نهمین دوره متوالی از سوی شركت بازرسی كیفیت و استاندارد ایران انتشار یافت كه در آن برای چهارمین دوره متوالی شركت آسان موتور بالاترین میزان رضایت مشتریان از فرایند فروش را كسب نموده است.



در این تحقیق با 202,108 نفر از خریداران خودروهای سواری از 10 شرکت عرضه کننده خودرو كه بیش از 60 مدل خودروهای سواری را به مشتریان عرضه نموده بودند مصاحبه انجام شده است.
در شش ماهه اول 91 بر خلاف دوره های گذشته رضایتمندی مشتریان از فرایند فروش خودروهای سواری با افتی 5 درصدی مواجه بوده است كه بیشترین علت افت ناشی از پایین آمدن رضایت مشتریان از خصوصیت "تحویل خودرو طبق زمان مقرر در قرارداد خرید" می باشد.
بر اساس نتایج بدست آمده، شركت آسان موتور (عرضه‌كننده محصولات هیوندای) بهترین وضعیت را در بین سایر شركتها از نظر خدمات فروش به خود اختصاص داده است. بعد از این شركت خودروسازان راین (عرضه‌كننده محصولات هیوندای) و شركت اطلس خودرو(عرضه‌كننده محصولات کیا) در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.



مدیا قشم، گروه بهمن، گروه سایپا، ایران خودرو، خودروسازان مدیران و کرمان موتور نیز چهارم تا نهم شدند.
در بررسی آخرین وضعیت ارایه خدمات پس از فروش 10 شركت ارائه كننده این خدمات در حوزه خودروهای سواری در كشور، شركت آسان موتور ارایه دهنده خدمات پس از فروش هیوندای در بالاترین سطح رضایت مشتری ارزیابی شد.
این شرکت که به خودروهایی چون هیوندای آی30، آی20، آی.ایکس35، آی.ایکس55، جنسیس، سانتافه، سوناتا و .. خدمات ارایه می دهد با داشتن 79 نمایندگی یک درصد بازار خودرو ایران را در اختیار داشته و توانسته نمره 708 را از هزار به دست بیاورد.
جایگاه دومی در حالی به شرکت خودروسازان راین تعلق گرفته است که این شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش به خودروهای هیوندای الیت، آوانته و ورنا است. این شرکت با داشتن 18 نمایندگی 0.2 بازار خودرو کشور را از آن خود کرده و 659 امتیاز کسب کرده است.



در این تحقیق، شركت اطلس خودرو كه خدمات پس از فروش خودروهای کیا سراتو، اسپرتیج، سورنتو، کارنز، موهاوی و .. را انجام می‌دهد با 33 نمایندگی شاخص رضایت مشتری 647 را كسب كرده و سوم شده است. این شرکت 0.7 بازار خودرو ایران را در دست دارد.
جایگاه چهارمی در حالی به شرکت مدیاقشم تعلق گرفته است که این شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش به خودروهای ام.جی رور است. این شرکت با داشتن 12 نمایندگی 0.1 بازار خودرو کشور را از آن خود کرده و 635 امتیاز کسب کرده است.
شركت گروه بهمن كه خدمات پس از فروش خودروهای سواری مزدا2 و 3 را ارائه می‌دهد، با 146 نمایندگی شاخص رضایت مشتری 634 را كسب كرده و در جایگاه پنجم قرار گرفته است. 0.3 بازار خودرو ایران متعلق به گروه بهمن است.
بر اساس این گزارش، شركت سایپا كه خدمات رسانی به خودروهای پراید، زانتیا، ریو، تیبا، تیانا، قشقایی، تندر90، ماکسیما، مگان، رونیز و... را برعهده دارد، با داشتن 738 نمایندگی 43.5 بازار خودرو کشور را از آن خود کرد و شاخص رضایت مشتری 619 را كسب كرد. سایپا در این بررسی ششم شده است.



لازم به توضیح است كه خدمات فروش شركت سایپا از چندی پیش با پارس خودرو و زامیاد ادغام شده‌ است.
جایگاه هفتمی در حالی به شرکت ایران خودرو تعلق گرفته است که این شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش به خودروهای سمند، پژو 405، 206، پارس، 207، روآ، سورن، تندر90 و گرندویتارا است. این شرکت با داشتن 850 نمایندگی 47.7 بازار خودرو کشور را از آن خود کرده و 602 امتیاز کسب کرده است.



شركت مدیران خودرو نیز كه خدمات رسانی به خودروهای ام.وی.ام 110، 530 و ایکس33 را برعهده دارد با داشتن 113 نمایندگی خدمات رسان شاخص رضایت مشتری 598 را كسب كرد. 5 درصد بازار خودرو کشور در اختیار این شرکت قرار دارد.
شركت کرمان موتور كه خدمات پس از فروش خودروهای سواری لیفان مانند توجویریال 520 و 620 را ارائه می‌دهد، با 55 نمایندگی شاخص رضایت مشتری 594 را كسب كرده و در جایگاه نهم قرار گرفته است. 1.4 بازار خودرو ایران متعلق به گروه بهمن است./س

برچسب ها: رضایتمندی ، خودرو ، کیفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار