با توجه به فرصت باقیمانده تا کنکور 92، شیوه برنامه ریزی داوطبان کنکور در بهمن ماه مشخص شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ بالاخره ماه بهمن فرا رسید، ماهی که در آن خیلی از دانش آموزان وقت بیشتری برای درس خواندن میگذارند و بعضی از آنها هم به نوعی کمتر درس می‌خوانند البته برخی از داوطلبان کنکور هم دلسرد میشوند و خلاصه درس خواندن را کنار می گذارند، چنانچه برخی هم  کلا قید کنکور و امتحان را می‌زنند.

در این گزارش نکاتی برای شما داوطلبان کنکور بیان می شود که این ناامیدی را از شما دور مي کند و به نوعی امید دوباره برای درس خواندن برای شما فراهم مي کند.

مهدی دربان، کارشناس آموزشی در ادامه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: پس از پایان امتحانات نیمسال اول تحصیلی برای بسیاری از داوطلبان تدریس دروس پیش دانشگاهی 2 در مدارس آغاز می شود که البته از یک طرف سردرگمی بین دورس مختلف پایه و پیش دانشگاهی 2 و از طرف دیگر نیاز به جمع بندی دقیق تر دروس پیش دانشگاهی 1 داوطلبان را دچار سردرگمی می کند که بهتر است در ابتدا با توکل بر خدا درس خواندن را آغاز کنند و بدانند که خیلی از داوطلبان در زمان کوتاه اما با اراده و انگیزه فراوان به رشته، شهرهای موردنظرشان درسال های گذشته رسیده اند.

وی افزود: لازم است در ابتدا در یک برگه، لیست تمام فعالیتهای مورد نظر خود را یادداشت کنند تا حجم کارهایی که باید یا می‌خواهند انجام دهند مشخص شود و سپس برای هر درس زمان و تعداد دفعات مطالعه را مشخص کنند.

دربان تصریح کرد: البته شاید در زمان برنامه ریزی و تعداد  دفعات کمی اشتباه کنید اما استرس نداشته باشید زیرا حتی اگر فرصت به بعضی از این مباحث نرسد در نوروز فرصت جبران و مرور بازخواهی است.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله بعد بهتر است با توجه  به قرار گرفتن داوطلبان در نیمه دوم سال تحصیلی اولویت اصلی با دروس دانشگاهی 2 است و هر داوطلب موظف است که انرژی اصلی و اولیه خود را صرف یادگیی تست زنی برای این دروس کند./ح

برچسب ها: کنکور ، تست ، پیش دانشگاهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.