یک تاجر آمریکایی اعتراف کرد در سال 2004 میلادی مبلغ سی هزار دلار به حساب برادر ایهود اولمرت نخست وزیر سابق اسرائیل واریز داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هاآرتص ، پایگاه اینترنتی این روزنامه صهیونیستی در گزارش شماره امروز خود نوشت: موریس تلانسکی تاجر یهودی آمریکایی روز یکشنبه در دادگاه تل آویو گفت، به درخواست ایهوت اولمرت مبلغ سی هزار دلار را برای کمک به برادر اولمرت انتقال داده است.
وکیل مدافع اولمرت ادعای تلانسکی مبنی بر درخواست نخست وزیر سابق برای کمک به برادرش را تکذیب کرده است.
تلانسکی که کمک های مالی اش به اولمرت در پرونده فساد مالی نخست وزیر سابق مورد توجه قرار گرفته است، روز یکشنبه در دادگاه تل آویو شهادت داد. در این پرونده اولمرت و دیگر متهمان به گرفتن رشوه در ازای کمک به توسعه پروژه های ساختمان های لوکس غیرقانونی هالی لند در غرب بیت المقدس، متهم اند.
تلانسکی برای شهادت درباره حواله تقریبا نیم میلیون شکل برای برادر اولمرت که بدهی فراوانی داشت، به دادگاه تل آویو فراخوانده شده بود.
در جریان دادرسی، دادستان تایید کرد مدارکی در دست است که مبلغ سی هزار دلار در نوامبر سال 2004 از حساب تلانسکی در نیویورک به حساب برادر اولمرت انتقال یافته است. این تاجر آمریکایی شهادت داد هیچ گاه با برادر اولمرت دیدار یا گفتگویی نداشته است. بر اساس شهادت وی می توان نتیجه گیری کرد کسی از وی درخواست کرده است تا این مبلغ را به حساب یوسی اولمرت حواله کند.
تلانسکی در دادگاه گفت شولا زاکن مشاور ارشد و رئیس دفتر سابق ایهود اولمرت شماره حسابی را در اختیار وی قرار داده است تا سی هزار دلار را به آن حواله کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار