زنجان/

پیشرفت وشکوفایی ورزش بوکس در ایران

امروز ورزش بوكس ایران افتخارآفرین شده و در مقابل تیم های مقتدر آسیا حرف برای گفتن دارد و خوش غیرتی بوكسورهای ایران باعث شده كه كاروان بوكس این كشور با دست خالی از مسابقات برنگردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان - رییس فدراسیون بوكس ایران در مجمع هیات انتخابات بوكس استان زنجان، با بیان این مطلب گفت: بوكس در ایران رو به شكوفایی و پیشرفت است و ورزشكاران مطرح و مقتدری نیز زیر نظر مربیان مجرب و توانمند تربیت شده اند كه مطمئنا در مسابقات برون مرزی برای ایران اسلامی افتخارآفرینی خواهند كرد.

ناطق نوری افزود: تعطیلی 10 ساله ورزش بوكس در ایران بزرگترین خسارت و ضربه به این رشته ورزشی وارد كرد كه با تلاش های فراوان بالاخره از سال 68 این رشته ورزشی مجددا فعال شد تا بلكه به جایگاه واقعی خود نزدیك شود.

وی تصریح کرد: : بوكس آماتور دارای حفاظ می باشد و استفاده بوكسورها از كلاه و دستكش استاندارد و همچنین اعمال مقررات جدید توسط فدراسیون از رخداد حوادث ناشی از ضربات وارده مشت به طور كامل جلوگیری می كند و امید می رود صدا و سیما نیز رخدادهای مربوط به بوكس را پخش كند تا مردم بیشتر با این رشته از ورزش كشور آشنا شوند.

رییس فدراسیون بوكس ایران ، نبود لوازم ورزشی مناسب از معضلات بوكس ایران است كه بر اساس تدابیر اتخاذ شده این مهم در آینده نزدیك برطرف خواهد شد.

ناطق نوری اعتبارات تخصیص یافته به این فدراسیون را ناچیز دانست و ادامه داد: امسال قرار بود برای اداره این فدراسیون مبلغ 9 میلیارد ریال اعتبار پرداخت شود كه از این میزان تاكنون سه میلیارد ریال تزریق شده و امید است مابقی نیز تا پایان سال واریز شود.

وی با بیان اینكه ورزش بوكس نباید غریب و مظلوم واقع شود خاطر نشان کرد: اگر موضوع پوشش ورزشكاران بوكس در المپیك برطرف شود بوكس زنان در ایران راه اندازی خواهد شد./س



برچسب ها: پیشرفت ، ورزش ، بوکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.