مروری بر اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه دوشنبه دوم بهمن ماه 1391:

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، مروری بر اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه دوشنبه دوم بهمن ماه 1391:

    پس از طرح نگرانیهایی در مورد عدم رعایت شئونات اسلامی در مکالمات تصویری اپراتور جدید تلفن همراه (رایتل) و بحث رعایت محرم و نامحرم روابط عمومی این اپراتور به ارائه توضیحاتی در این باره پرداخته و خاطرنشان کرده است: رعایت مسائل فرهنگی از ابتدا دغدغه خود این اپراتور هم بوده است. شاهین آرپناهی - مدیر کل برند و ارتباطات رایتل - به ایسنا گفت:‌ دغدغه‌ای که دوستان در مجلس درباره آن صحبت کرده‌اند، دغدغه‌ای است که می‌توان آن را در ارتباط با هر فن‌آوری جدیدی که وارد بازار می‌شود احساس کرد. وی ادامه داد: بحث استفاده صحیح از 3G نیز به همین شکل است و در این میان باید به این نکته هم توجه داشت که ارتباط تصویری در رایتل برای اولین بار ارائه نشده و پیش از این از طریق اینترنت هم امکان ارتباط تصویری وجود داشته است. آرپناهی در عین حال اظهار کرد:‌ اینترنت پرسرعت هم چیزی نیست که از طریق 3G وارد کشور شده باشد و این تکنولوژی تنها تسهیل کننده کار است.
    
    روابط عمومی مبین نت در پاسخ به ابراز نارضایتی کاربران از کیفیت وایمکس این شرکت به ایسنا گفت: لازم می‌داند به نکته‌های مهمی برای آشنایی بیش‌تر مشترکان با خدمات مبین‌نت اشاره کند. پیش از هر چیز، رضایت مشترکان مهم‌ترین اصل در شرکت ارتباطات مبین‌نت به شمار می‌رود. به همین دلیل، روش‌های بسیاری برای ارتباط برقرار کردن مشترکان با مبین‌نت در نظر گرفته شده است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد. در مورد مشکل تماس با مرکز خدمات، مشترکان باید در نظر داشته باشند که تنها شماره‌ تلفن مرکز خدمات، 096790 است و مشترکان در هر شهری از ایران با استفاده از همین شماره تلفن می‌توانند با کارشناسان مبین‌نت گفت‌وگو کنند. هر روز، 170 نفر کارشناس آموزش دیده در مرکز خدمات حاضر هستند تا به پرسش‌های مشترکان پاسخ دهند که این نسبت کارشناس به تعداد مشترکان، حتی از سطح استاندارد تعیین شده در جهان نیز بالاتر است. هم‌چنین سیستم پاسخ‌گوی هوشمند مرکز خدمات، بسیاری از پرسش‌های کسانی را که علاقه‌مندند بیش‌تر درباره‌ی مبین‌نت و خدمات آن بدانند، به‌طور خودکار پاسخ می‌دهد تا مشترکان فرصت بیش‌تری برای گفت‌و‌گو با کارشناسان داشته باشند. هم‌چنین، برای جلب رضایت مشترکان، کلیه‌ی مکالمات میان مشترکان و کارشناسان ضبط می‌شود تا اگر مشترکی از کارشناس پاسخ‌گو ناراضی بود، بتواند شکایت خود را همراه با شماره‌ی انحصاری پاسخ‌گو (که در ابتدای مکالمه اعلام می‌شود)، به مبین‌نت اعلام کند. گذشته از شماره تلفن 096790، مشترکان می‌توانند پرسش‌ها و مشکلات خود را از طریق بخش صدای مشتری (VOC) در سایت رسمی شرکت ارتباطات مبین‌نت (www.mobinnet.ir) نیز مطرح کنند تا کارشناسان در اولین فرصت به آن‌ پاسخ دهند.  تعدادی از مشترکان اینترنت پرسرعت اشتراکی وایمکس مبین‌نت گزارش داده‌اند مقدار حجمی که پس از خرید به حساب کاربری آن‌ها اضافه می‌شود، کم‌تر از میزان خریداری شده است یا این‌که حجم بیش‌تری نسبت به آن‌چه مصرف می‌کنند، از حساب کاربری آن‌ها کسر می‌شود. در این زمینه، مشترکان باید در نظر داشته باشند حجمی که تمام ارایه‌دهندگان اینترنت در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند، مجموع ارسال (Upload) و دریافت (Download) اطلاعات است. هم‌چنین این‌روزها بسیاری از سایت‌های اینترنتی از محتواهای چندرسانه‌ای بسیار پرحجم (مانند تبلیغات فلش یا حتی ویدیو) استفاده می‌کنند که در پس‌زمینه بارگذاری می‌شوند و به همین دلیل، بدون این‌که کاربر متوجه باشد، اطلاعات بسیار زیادی توسط مرورگر وب دریافت و در نتیجه از حساب کاربر کسر می‌شود.

 

     در صورتیکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توانایی مهار پیامک‌های انبوه را ندارند، این موضوع باید توسط بازرسی وزارت ارتباطات و بازرسی کل کشور پیگیری شود. رمضانعلی سبحانی فرد با تایید این مطلب که تعداد پیامک‌های انبوه تبلیغی ارسال شده به خطوط مشترکان تلفن همراه تا اندازه‌ای شده که اعتراض بسیاری از کاربران را برانگیخته، اظهارداشت: کنترل این پیامک‌ها به عهده رگولاتوری است. وی در پاسخ به این مطلب که تا کنون رگولاتوری چندین بار وعده مهاراین نوع پیامک‌ها را داده ولی به نظر می‌آید اقدامات این سازمان کارایی نداشته ادامه داد: چنانچه سازمان تنظیم مقررات از عهده مهار پیامک‌های انبوه تبلیغاتی برنیاید باید این موضوع به بازرسی وزارت ارتباطات ارجاع داده شود. سبحانی فرد خاطر نشان کرد: حتی اگر سازمان بازرسی وزارت ارتباطات هم نتواند این موضوع را ساماندهی کند، سازمان بازرسی کل کشور موظف به حل این مساله خواهد شد. وی تصریح کرد: در صورت نیاز مجلس دراین خصوص وارد خواهد شد و بررسی حل مشکلات پیامک‌های انبوه را در دستور کار خود قرار می‌دهد.
    

    سازمان فن‌آوری اطلاعات از ارائه بیش از 205 میلیون کارت بانکی در سال‌های اخیر خبر داد. علی حکیم‌جوادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خوشبختانه در کشور ما به دلیل سطح سواد و آمادگی مردم فن‌آوری‌های جدید خیلی سریع مورد استقبال عموم مردم قرار می‌گیرند و جامعه در بهره‌مندی از تکنولوژی‌های جدید علاقه خاصی نشان می‌دهد. وی به تعداد کارت‌های بانکی موجود در دست مردم اشاره کرد و با بیان این که در حال حاضر بیش از 205 میلیون کارت بانکی برای بهره مندی از خدمات بانکی مورد استفاده قرار می‌گیرد اظهار کرد: نکته قابل توجه این است که در شرایطی این تعداد کارت الکترونیکی بانکی ارائه شده که جمعیت ایران 70 و چند میلیون نفر است. حکیم جوادی در ادامه این نکته را شاهدی بر این ادعا دانست که آمادگی و قابلیت لازم برای استقبال از تکنولوژی‌های نوین در نزد مردم وجود دارد و لازم است با برنامه‌ریزی‌های متعدد میزان بهره‌گیری از تکنولوژی گسترش پیدا کند.

 

     اولین جلسه تبادل و الگوبرداری از تجربیات موفق با موضوع پیاده‌سازی برنامه استراتژیک شرکت پست با استفاده از روش کارت اعتباری متوازن (BSC) در رگولاتوری برگزار شد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این جلسه که معاونان و برخی از مدیران رگولاتوری و شرکت پست حضور داشتند، محمدعلی فرقانی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هدف از برگزاری این جلسات ارائه تجربیات موفق و استفاده از آنهاست. ضمن آنکه تغییر در شیوه‌های یادگیری و آموزش نشان می‌دهد ارائه تجربیات در قالب جلسات بحث و گفت‌وگو از جهت تاثیرگذاری و ماندگاری در ذهن اثربخش‌تر از شیوه‌های سنتی است.سیدمجتبی نصیری، عضو هیات مدیره شرکت پست، نیز در تشریح تدوین برنامه استراتژیک سازمانی گفت: سازمانهای پیشرو همواره تلاش می‌کنند برای حضور موفق و مداوم در عرصه رقابت و افزایش سهم خود در بازار کسب و کار و جلب رضایت ذینفعان خود به گونه‌ای عمل کنند که از فرصت‌های موجود در جامعه بهترین بهره را برده و با تدوین برنامه‌های مناسب و مطابق با شرایط بازار و نیازهای جامعه، خود را به عنوان نشان برتر در حوزه محصول یا خدمت معرفی کنند. وی افزود: برنامه راهبردی که براساس نگاه به آینده و با ترسیم آینده مطلوب و ایده‌آل در قالب تعیین چشم‌انداز براساس بیانیه ماموریت سازمان، شرایط جامعه از نظر اقتصادی، اجتماعی، الزامات قانونی موجود، تحلیل خواست و نیاز ذینفعان و تجزیه و تحلیل نقاط ضعف و قوت سازمان تدوین می‌شود، روش مناسبی است که می‌تواند سازمانها را در دستیابی به اهداف خود کمک کند.

 

    تهیه کننده فیلم سینمایی به کبودی یاس گفت: با بهره‌گیری از صنعت گیم می‌توان آثار سینمایی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را در قالب بازی‌های رایانه‌ای برای گروه هدف (کودک ونوجوان) ماندگار کرد.به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، ابراهیم اصغری افزود: بازی های رایانه ای چند سالی است که وارد بازارکشور شده و برای همین سینماگران آشنایی کاملی از نحوه تولید و ارایه آثار گیم ندارند. به گفته این تهیه کننده سینما، با توجه به این که بازی های رایانه ای می تواند برای اقشار مختلف به خصوص کودکان و نوجوانان تاثیر گذار باشد ضروری است که آثار سینمایی به خصوص فیلم هایی که مرتبط با انقلاب و دفاع مقدس بوده در قالب محصولات گیم ارایه شود. کودکان و نوجوانان از طریق بازی های رایانه ای با رویدادهای انقلاب و دفاع مقدس آشنا می شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.