شبکه راديويي قرآن به مناسبت ايام مبارک دهه فجر برنامه های ويژه ای را تقدیم شنوندگان می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن , به مناسبت ايام مبارک دهه فجر برنامه های ويژه ای با محوریت«قرآن و انقلاب»  از این شبکه رادیویی پخش می شود.    
«صفحه تقویم» برنامه روزانه رادیو قرآن است که در مناسبت های ویژه به بیان رویدادهای مهم تاریخی روز می پردازد و در دهه فجر نیز هرروز ساعت 8:15 به همت گروع مناسبت های رادیو قرآن روز شمار انقلاب اسلامی را بیان می کند.
موضوع برنامه «اشاره» نیز در 2 بخش سخنرانی و معرفی کتاب در یوم ا..و دهه فجر  به این مناسب اختصاص یافته است و هرروز صبح شنوندگان رادیو قرآن ساعت 8:30 با یک کتاب در  زمینه انقلاب اسلامی آشنا می شوند  وساعت 14:30نیز در بخش سخنرانی  در میان برنامه ای 114 ثانیه ای مطالبی پیرامون انقلاب اسلامی می شنوند.
«بهره ای از کلام بزرگان »که هرروز 5 دقیقه مانده به راس ساعت پخش می شود نیز در این دهه با موضوع انقلاب اسلامی  تقدیم شنوندگان می شود این میان برنامه در 12 بخش سخنرانی  است که نوبت اول آن ساعت 6:55 صبح و نوبت پایانی ساعت 21:55 پخش می شود.
در این میان برنامه سخنان آیات عظام مجتهدی تهرانی, مکارم شیرازی, جوادی آملی؛شجاعی, ضیا آبادی, حق شناس,  حسینعلی راشد یزدی و مظاهری , علامه محمدتقی جعفری, حجت الاسلام  فلسفی  پیرامون انقلاب اسلامی, نشانه ها؛ اهداف و ثمرات آن پخش می شود.
 
«اشراق» عنوان برنامه ديگری از گروه قرآن و تفسير با هدف تبيين مبانی قرآنی انقلاب‌ اسلامی است و به موضوعاتی از جمله انقلاب ‌اسلامی و قيام برای خدا، انقلاب ‌اسلامی و رفتار نبوی، انقلاب ‌اسلامی و حكومت ولايی، سياستمداری دينی، بازسازی فرهنگی، مبارزه با اشرافی‌گری، ارزش‌های اخلاقی حقوق بشر، ظلم‌ستيزی و عدالت ‌اجتماعی پرداخته می‌شود
«آیه های انقلاب» میان برنامه پنج دقیقه‌ ای بیانگر نکات اخلاقی سخنان پیر فرزانه امام راحل است به سردبیری و تهیه‌کنندگی«فاطمه سالمی» هر روز ساعت 7:55 به مدت 5 دقیقه از رادیو قرآن پخش می شود و در این برنامه نکاتی که امام خمینی (ره) درباره انقلاب اسلامی فرموده اند بیان می شود.
«کلام ناب  از خورشید انقلاب »عنوان یکی دیگر از میان برنامه های رادیو قرآن است که ساعت 13:55 با محوریت سخنان امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب برروی آنتن این شبکه می رود و در ایام دهه فجر رهنمون های لیشان درخصوص انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن پخش خواهد شد.
برنامه صبحگاهی «مهرتابان» که هرروز جز روزهای تعطیل از 6:30 تا9 صبح پخش می شود از 14 بهمن ماه به موضوع پیروزی انقلاب اسلامی می پردازد , ارتباط با نقش آفرینان انقلاب اسلامی, بیان خاطرات, گزارش مردمی و...از بخش های مختلف این برنامه است.
 
برنامه «بشری» از جمله برنامه‌های  مسابقه محور راديو قرآن است كه اين برنامه نيز همزمان با ايام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی هر روز ساعت 17:05 به روی آنتن شبكه راديويی قرآن می‌رود.
رادیو قرآن در دهه فجر 3 ویژه برنامه نیز تدارک دیده  است که شنوندگان از 15 تا 21 بهمن ماه  ساعت 10:15 به مدت 45 دقیقه با برنامه«قرآن , کتاب انقلاب»  همراه می شوند و  شنبه 21 بهمن ماه نیز  ساعت 20:10 گروه معارف ویژه برنامه ای را با موضوع  سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  تقدیم می کند و در روز پیروزی انقلاب اسلامی نیز حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه به طور مستقیم از خیابان آزادی با برنامه «قرآن کتاب انقلاب » از شبکه رادیویی قرآن  منعکس می شود./ي2
برچسب ها: رادیو ، قرآن ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار