معاون فرماندار زیرکوه با اشاره به اینکه تسهیلات مصوب هیات دولت برای بازسازی مناطق زلزله زده خراسان جنوبی به استان آمده است، گفت: در مرحله اول به ۳۳ نفر از زلزله زدگان زهان ۴ میلیون تومان پرداخت شده است.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ علی اکبر اکبری راد اظهار داشت: تا روز گذشته 256 نفر از زلزله زدگان بخش زهان، متقاضی آواربرداری منازل مسکونی خود شده اند که تاکنون 180 واحد مسکونی نیز آواربرداری شده است.

وی همچنین از تشکیل 903 پرونده برای متقاضیان احداث واحدهای مسکونی در بخش زلزله زده زهان خبر داد و افزود: تاکنون 140 نقشه پیاده سازی شده است و 50 نفر به بانک معرفی و 33 نفر انعقاد قرارداد انجام داده اند.

معاون فرماندار زیرکوه با اشاره به اینکه 60 واحد پی کنی انجام و 42 واحد قالب بندی شده است، گفت: 20 واحد آرماتوربندی و 4 واحد مسکونی نیز فونداسیون اجرا شده است.

وی با بیان اینکه 500 واحد اسکلت پیچ و مهره به بخش زلزله زده زهان حمل شده است، ادامه داد: قسط اول وام بازسازی منازل مسکونی زلزله زدگان زهان به مبلغ 4 میلیون تومان آزاد شده است و 33 نفر آن را دریافت کرده اند.

اکبری راد یادآور شد: در حال حاضر 49 کانکس به منطقه زلزله زده حمل شده است و تمامی مردم روستای شاج (کانون وقوع زلزله) کانکس دریافت کرده اند.

وی با تاکید براینکه کانکس تا پایان بازسازی منازل مسکونی زلزله زدگان در اختیار مردم قرار دارد، گفت: بعد از بازسازی به مرکز استان حمل خواهد شد تا درصورت نیاز، استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هم چادر و هم کانکس در اختیار زلزله زدگان قرار دارد، یادآور شد: مشکلی در زمینه وسائل گرمایشی وجود ندارد./س

برچسب ها: پرداخت ، وام ، بازسازی ، زهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.