مدیر کل شرکت بیمه ایران خراسان رضوی گفت: ضریب نفوذ بیمه در خراسان رضوی چهار دهم بیشتر از کشور است

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،سیدمحمد ناصر مبرقعی در همایش آموزشی بیمه و مسئولیت مدنی مهندسان ساختمان در تالار دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: ضریب نفوذ بیمه در کشور 5/1 درصد است که بایستی به مرز ایده‌آل 6 درصد جهانی برسیم.

وی ادامه داد: بر اساس آمار سال گذشته، مجموع تولید در حق بیمه در این استان 5 هزار و 676 میلیارد ریال بود، که امید میرود تا پایان امسال به بالغ بر 6 هزار میلیارد ریال برسد.

به گفته وی شرکت‏های بیمه در خراسان رضوی بعد از تهران بیشترین درآمد را داشته که سرانه حق بیمه در استان 897 هزار ریال است.

مبرقعی ادامه داد: هم‌اینک در خراسان رضوی 42 شعبه بیمه بالغ بر 2 هزار نمایندگی و 67 کارگزار فعالیت میکنند، که سهم شرکت بیمه ایران در استان 50 درصد است.

 

مدیر کل شرکت بیمه ایران در خراسان رضوی با بیان اینکه 70 درصد مردم جهان بیمه زندگی دارند، افزود: در ایران 7 درصد مردم بیمه زندگی دارند که باید با فرهنگسازی و استانداردسازی رفتارهای شهروندان در پذیرش بیمه، گسترش صنعت بیمه را افزایش دهیم.

 

محمدرضا اسماعیلی، نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی هم در ادامه این همایش اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور به ابتکار این سازمان طرح جامع بیمه مسئولیت مدنی حرفهای مهندسان از ابتدای امسال به اجرا درآمده است.

وی افزود: طرح جامع بیمه مسوولیت مدنی حرفهای مهندسان شامل خسارات جانی و مالی ناشی از قصور، خطا و اشتباه مهندسان است که بیمه مسئولیت مدنی برای طول یکسال زمان ساخت و 10 سال دوره بهرهبرداری صادر می‏شود.

به گفته وی، سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی هزینه بیمه نامه مهندسین را پرداخت می‏‌کند و این بیمه برای مهندسان رایگان است.

 

اسماعیلی اظهار داشت: برای مجریان ساخت «بیمه مسئولیت مدنی و حرفهای» طراحی شده و قابل اجرا است، متاسفانه تاکنون از سوی مجریان اقدامی نشده است/س 

 

برچسب ها: ضریب ، نفوذ ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.