رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: صادرات به عنوان یکی از مولفه‌های رشد و بالندگی اقتصادی یک جامعه می‌تواند خون تازه‌ای را به رگ‌های اقتصاد مقاومتی تزریق کرده و پمپاژ کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حسین پیر‌موذن امروز در نشست مشورتی با تولید‌کنندگان و صادر‌کنندگان اردبیل افزود: اگر به این حقیقت عالم و واقف باشیم که در اقتصاد مقاومتی صادرات یک اصل است باید برای افزایش آن تولید داخلی را تقویت و به جد مورد حمایت قرار داد.

وی از اقتصاد مقاومتی به عنوان رمز خود‌اتکایی و استقلال اقتصادی یاد کرد و گفت: بخش خصوصی به عنوان سربازان جبهه اقتصادی برای تامین نظر مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی تلاشی جهاد‌گونه دارند و انتظار می‌رود این حوزه بیش از هر زمان دیگر مورد حمایت بخش دولتی قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل به تفاوت‌های اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی اشاره کرد و افزود: در اقتصاد ریاضتی نبود منابع و امکانات و گرفتاری و رنج مردم کاملاً ملموس و مشهود است در حالی که در اقتصاد مقاومتی که در کشورمان مطرح شده بیشترین تاکید استفاده از منابع غنی و سرشاری است که می‌تواند بستر‌ساز توسعه اقتصادی و غلبه بر مشکلات این حوزه باشد.

پیرموذن صادرات را در تولید داخلی، پویای و پیشرفت اقتصاد کشور مهم ارزیابی کرد و گفت: برای افزایش صادرات دولت باید قوانین دست و پا گیر را حذف و مشوق‌های صادراتی را اعمال کند.

وی در ادامه به رایزنی‌های مختلف با کشورهای منطقه برای توسعه و تقویت روابط اقتصادی و صادرات اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال با سفر و رایزنی‌هایی که به کشورهای منطقه به ویژه آذربایجان، روسیه، آسیای میانه،‌ ترکیه، عراق و بسیاری دیگر از کشورها داشتیم سعی کردیم با تشکیل کنسرسیوم صادراتی با دور زدن تحریم‌ها ساماندهی اقتصادی و صادراتی را شاهد و ناظر باشیم./س

برچسب ها: اردبیل ، اقتصاد ، مقاومتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.