بالاخره قطار مسابقات لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور به هفته هجدهم رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ هر چه بر تعداد بازیهای لیگ افزوده می شود حساسیت هر دیدار نسبت به قبل به مراتب بیشتر و بیشتر می شود. به طوری که دیگر هیچ تیمی در والیبال ایران حاشیه امنیت ندارد، هر یک از 12 تیم حاضر باید برای رسیدن به هدفی خاص تلاش کنند، برخی می خواهند بروند پلی اف، برخی در میانه های جدول برای بهتر شدن می جنگند و برخی هم برای ماندگاری و حفظ سهمیه.
بالاخره غوغایی وصف ناپذیر در لیگ والیبال ایران برپاست. در این میان مسئولان فدراسیون می خواهند با قوانین و مقررات خاص خود مانع از بروز مسائل حاشیه ای شوند به جز چند هفته خوشبختانه شرایط تا حدودی مطلوب است.
در هفته هجدهم لیگ برتر بازیهای حساس و سر نوشت سازی قرار است فردا 4 بهمن برگزار شود که نتایج بدست آمده به طور کلی شرایط جدول را بر هم می زند و به طور قطع تیمها جایگاهشان را در جدول تغییر می دهند.

مصاف پایتخت ایران و پایتخت والیبال در تهران

حساسترین بازیهای هفته هجدهم مسابقات لیگ برتر در خانه والیبال تهران میان تیمهای پیکان و شهرداری ارومیه برگزار می شود، خودرو سازان در شرایطی به مصاف ارومیه ای ها می روند که هم اکنون در صدر جدول رده بندی جایگاه خود را حفظ کرده اند. خودروسازان حتی در صورت باخت سه بر صفر باز هم جایگاه خود را از دست نمی دهند. نظارت این دیدار حساس و سنگین بر عهده غفار درخشنده و حمید راهجردیان است.
ارومیه ای ها به نمایندگی از قطب والیبال کشورمان با سرمربی صربستانی خود به تهران می آیند تا با کسب سه امتیاز در جمع راهیان پلی اف قرار بگیرند.
آذریها میزبان نارنجی پوشان
تیم والیبال شهرداری تبریز فردا در خانه خود میزبان تیم والیبال سایپاست، نارنجی پوشان با 29 امتیاز در مکان پنجم جدول رده بندی قرار دارند. آنها با ترکیب جوان خود به مصاف تیمی می روند که موتور تغذیه کننده آن " محمد غیاثی" از پاسورهای نام آشنا و با تجربه کشورمان است. تیم شهرداری تبریز با وجود داشتن پتانسیل بالا هم اکنون با 17 امتیاز در مکان دهم جدول رده بندی ایستاده است، نظارت این بازی بر عهده محمود حداد رئیس اسبق سازمان لیگ است.
قعرنشینان در مصاف با شاگردان کارخانه
تیم والیبال متین ورامین به سرمربیگری مصطفی کارخانه در دور برگشت میزبان تیم والیبال بازرگانی جواهری گنبد است. گنبدیها که امسال برای حفظ جایگاه و کسب امتیاز از هیچ تغییری در کادر فنی خود دریغ نکردند و بارها دست به تعویض سکاندار تیم خود زدند هنوز با پنج امتیاز در مکان 12 جدول ایستاده اند آنها این هفته به سرمربیگری پرویز کاظمی در ورامین به مصاف شاگردان مصطفی کارخانه می روند.
ورامینی ها که در نیم فصل دوم لیگ مهره ای متفاوت را از خود به نمایش گذاشتند هم اکنون با 35 امتیاز در جایگاه سوم جدول قرار گرفته اند.کاشان و یزد به دنبال جدال تیمهای والیبال باریج اسانس کاشان و پیشگامان کویر یزد فردا در یزد به مصاف یکدیگر خواهند رفت. در یک نگاه کلی باید بگوییم که شرایط هر 2 تیم از نظر انگیزه برابر است، به نوعی که کاشانی ها در پی جبران نتایج ضعیف دور رفت و یزدیها به دنبال جبران شکستهای متوالی خود در دور برگشت هستند. این شرایط یکسان روحی و روانی به گونه ای است که می توان از بازی این دو تیم در هفته جاری به عنوان یک دیدار حساس و سرنوشت ساز برای هر 2 تیم یاد کرد.

بندر عباس و خروج از بحران میزبان تهرانی ها

تیم والیبال آلومینیوم المهدی بندر عباس که در طول هفته های گذشته به دلیل مشکلات مالی نتوانسته بود نتایج قابل قبولی را کسب کند فردا به مصاف تیم نوین کشاورزی می رود می گویند بندرعباسی ها امروز بخشی از منابع قراردادشان را از باشگاه دریافت کرده اند و با روحیه مضاعف میزبان تیم نوین کشاورز هستند.
شاگردان "مسعود آرامات" در حالی به مصاف مدعیان جنوبی می روند که مقصد باخت هفته گذشته خود را داوری و نبود تماشاگر در سالن اعلام کرده بودند.

آملی در تعقیب صدرنشینی در مشهد

تیم والیبال کاله آمل در هفته هفتم نیم فصل دوم لیگ برتر والیبال فردا در مشهد به مصاف تیم میزان خراسان می رود تیم کاله که هم اکنون با 35 امتیاز در مکان دوم جدول رده بندی قرار گرفته و در تعقیب خودروسازان صدرنشین هستند هستند.آملی ها این هفته در شرایطی به مصاف مشهدیها می روند که برخی از مهره های کلیدی این تیم مصدوم هستند به طوری که شهرام محمودی نمی تواند در ترکیب این تیم قرار بگیرد، تیم والیبال میزان خراسان هم که هفته گذشته در تهران موفق به برد شده بود با روحیه مضاعف میزبان مدعیان لیگ برتری هستند.

اسامی ناظران و داوران هفته هجدهم لیگ برتر والیبال

پیکان تهران-شهرداری ارمیه ناظر: غفار درخشنده
داور اول: حمید راهجردیان داور دوم: محمد عشق دوست

شهرداری تبریز- سایپا البرز ناظر: محمد حداد
داور اول: فرهاد شاهمیری داور دوم: بهرام سلیمانی

متین ورامین- بازرگانی جواهری گنبد ناظر: امیدوار حاتمی
داور اول: اصغر حاج کاظمی داور دوم: وحید پور کاشیان

پیشگامان کویر یزد-باریج اسانس کاشان ناظر: محمد حسین شفقی
داور اول: حسین پورکاشیان داور دوم: مسعود ذوقی

آلومینیوم المهدی بندرعباس-نوین کشاورز ناظر: حمید حق بین
داور اول: نادر انصاری داور دوم: علی رضا قریب

میزان خراسان- کاله آمل ناظر: اسماعیل صباغ
داور اول: مسعود یزدان پناه داور دوم: احمد سرمست

جدول رده بندی لیگ برتر تا پایان هفته هجدهم
رده نام تیم امتیاز
1 پیکان 39
2 کاله آمل 35
3 متین ورامین 35
4 شهرداری ارومیه 32
5 سایپا 29
6 پیشگامان یزد 29
7 میزان خراسان 28
8 آلومینیوم المهدی بندرعباس 22
9 بایریج اسانس کاشان 22
10 شهرداری تبریز 17
11 نوین کشاورز 11
12 بازرگانی جواهری گنبد 5

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار