تیمی متشکل از دانشجویان برای آموزش و تدریس کرسی های آزاد اندیشی مطابق با آیین نامه به دانشگاه ها اعزام می شود.

جلیل دارا، مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  تقریباً 2 سال  است که کرسی های آزاد اندیشی فعالیت خود را آغاز کرده اند و تاکنون بیشترین اهتمام وزیر علوم در بحث تدوین آیین نامه کرسی های آزاد اندیشی بوده است.
 
وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه گویا تاکنون تعداد اندکی از کرسی های آزاد اندیشی مطابق با آیین نامه گام برداشته اند اظهار داشت: اگر بخواهیم آیین نامه ای را اصلاح کنیم زمان زیادی طول می کشد چنانچه تاکنون 2 بار یکبار برای تدوین و یک بار برای اصلاح این آیین نامه مورد بررسی قرار گرفته که این امر نشان از اهتمام ویژه وزارت علوم بر این امر است.
 
دارا تصریح کرد: ما نباید انتظار داشته باشیم که تمام محیط های فرهنگی در قالب کرسی های آزاد اندیشی و صد درصد مطابق با آیین نامه باشد.
 
وی به آیین نامه باشگاه آزاد اندیشی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات فرصت را در 19 دی ماه غنیمت شمرده و آیین نامه باشگاه آزاد اندیشی را ابلاغ کرده ایم تا فضای بهتری برای این که کرسی آزاد اندیشی را بهتر ارائه دهیم.
 
دارا اظهار داشت: اگر کرسی های آزاد اندیشی بعضاً مطابق با آیین نام برگزار نشده به معنای این است که نخواسته اند و هم اکنون نیازمند نهادینه شدن است.
 
وی خاطر نشان کرد: بحث کرسی های آزاد اندیشی نیازمند به زمان است و هم اکنون فرصت خوبی است چنانچه ما یک تیم آموزشی مطابق با آیین نامه ای که در باشگاه آزاد اندیشی تعریف شده تعریف کرده ایم که این تیم متشکل از دانشجویانی است که به دانشگاه اعزام می شوند و در قالب کلاس و کارگاه ها و بسته های آموزشی تدریس و آموزش آن ها صورت می گیرد تا کرسی های آزاد اندیشی را به نحو مطلوب ارائه دهیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار