در گلخانه ها به دلیل اینکه شرایط محیطی از قبیل دما، رطوبت و ...قابل کنترل می باشد امکان تولید محصولات خارج از فصل وجود دارد که درخراسان جنوبی سالانه 32هزار تن محصولات گلخانه ای برداشت می شود.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان این مطلب افزود : در حال حاضر تعداد 8 مجتمع گلخانه ای درشهرستانهای استان احداث شده یا در حال تکمیل زیر ساختها می باشند که در این مجتمع ها تعداد 350 واحد گلخانه ای احداث یا در حال احداث می باشد .

غلامرضا هادربادی بابیان اینکه تلاش برای تولید محصول سالم با عدم استفاده از نهاده های شیمیایی یکی از سیاستهای سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی است افزود: محصول سالم محصولی است که نهاده های مصرفی از فرآورده های شیمیایی در آن نباشد یا کم باشد.

وی از جمله راهکارهای کنترل آفات در گلخانه ها را استفاده از روشهایی چون کارت زرد و نوار آبی برای جذب حشرات و آفات و استفاده از تله های نوری و فرمونی دانست و افزود : هم اکنون تعداد 165 واحدگلخانه ای فعال با سطح زیر کشت 52 هکتار در سطح استان وجود دارد که سالانه 32هزار تن محصولات گلخانه ای تولید وروانه بازار مصرف می نمانید .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در ادامه از اعلام آمادگی مجتمع های گلخانه ای استان جهت واگذاری قطعات با اولویت به فارغ التحصیلان بخش کشاورزی خبر داد و اظهار داشت : واجدین شرایط می توانند از تسهیلات طرح توسعه بخش کشاورزی نیز در این راستا استفاده نمایند .

هادربادی با بیان اینکه تلاش سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی این است که استفاده از کودهای شیمیایی به حداقل و استفاده از کمپوست ، ورمی کمپوست ، کودهای دامی افزایش یابد گفت: شرایط اقلیمی حاکم بر استان خراسان جنوبی به گونه ای می باشد که امکان کاشت بعضی از محصولات سبزی و صیفی را خارج از فصل فراهم کرده است .

وی سطح زیر کشت محصولات جالیزی استان را یک هزارو 450 هکتار عنوان کرد وگفت: پیش بینی می شود بیش از 21 تن محصول از این سطح برداشت شود

وی در پایان خربزه، هندوانه ، طالبی ، سبزی وصیفی جاتی مانند بادمجان ، فلفل وپیاز را از محصولات گلخانه ای استان د انست که خارج از فصل برداشت می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.