مدیرعامل شرکت توانیر گفت: ایران در منطقه در بخش صادرات برق موفق بوده و از همین حیث محوریت تبادل انرژی منطقه را در دست دارد.

همایون حائری در حاشیه دومین همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار انرژی الکتریکی در هتل پردیسان در خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اظهار کرد: در حال حاضر با تمام مرزهای خاکی کشور تبادل انرژی داریم.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 8 میلیون کیلووات ساعت صادرات برق داشتیم که در مجموع تبادلات انرژی 12.5 میلیون کیلووات برق بوده است.

حائری با بیان اینکه محوریت تبادل انرژی منطقه به دست ایران است، خاطرنشان کرد: ایران در منطقه در بحث صادرات برق موفق بوده و آینده روشن‌تری را در این حوزه پیش‌بینی می‌کند.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به کارآمدی بورس برق در شرایط فعلی جامعه گفت: بورس برق نقطه شروعی برای رشد و توسعه بوده و همچنین یک نقدینگی واقعی نیز به بورس برق اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: بورس شروع و هیئت مدیره آن مشخص شده است و در آینده‌ای نزدیک بورس برق با تفکر و عملکرد رقابتی آغاز به کار می‌کند.

حائری یادآور شد: در بورس برق شاهد ارزش افزوده در یک بازار رقابتی و اقتصادی در ‌آینده نزدیک خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت توانیر با ابراز خرسندی از بروز و ظهور انرژی‌های پاک و نو در عرصه انرژی کشور اظهار کرد: انرژی‌های بادی و خورشیدی ظرفیت مناسبی برای رشد و توسعه بخش انرژی محسوب می‌شود/ س


برچسب ها: محوریت ، تبادل ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.