وی اظهار كرد: تدوین استراتژی ویژه صادرات برای استان مركزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی و اولین قطب تنوع محصولات صنعتی امری ضروری است.
وی تصریح كرد: نیازسنجی و شناخت بازارهای هدف در منطقه و جهان، تسهیل شرایط گمركی و استاندارد، تشویق تولید كنندگان به تعیین سهم از بازارها، آموزش تجار و مطالعات ذائقه بازارهای هدف برای توسعه صادرات ضروری است.
استاندار استان مركزی اظهار كرد: یكی از چالش های جدی كشور در حوزه صادرات رقابت تولیدكنندگان داخلی برای عرضه كالا با قیمت پایین تر و در نتیجه چند نرخی بودن محصولات در بازارهای هدف است كه به شدت به منافع كشور و صادرات آسیب می زند.
شعبانی فرد بیان كرد: صادرات استان مركزی در سال 87 تنها 75 میلیون دلار بود كه با برنامه های راهبردی ویژه در پایان سال 90 به یك میلیارد دلار رسید.
استاندار استان مركزی خاطرنشان كرد: هدفگذاری صادراتی استان مركزی در پنج سال آینده پنج میلیارد دلار تعیین شده كه با توجه به ظرفیت های استان تحقق آن با برنامه ریزی میسر می شود.
شعبانی فرد یادآور شد: استان مركزی علاوه بر ظرفیت های قوی تولید در سازه فلزی، پتروشیمی، آلومینیم ، مواد معدنی، گل و گیاه زینتی و كشاورزی در حوزه الیاف مصنوعی، گونی بافی، گرانول سیاه، الیاف شیشه، پروفیل و صنایع با فناوری بالا(های تك) مزیت های زیادی دارد.
شعبانی فرد بیان كرد: استان مركزی با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان مجری نمایشگاه ایران در لبنان(18 تا 22 ادیبهشت 92) تعیین شده و این بهترین فرصت برای تجار استان مركزی در عرضه محصولات است./س