90 درصد از طرح بانک جامع اطلاعات کشاورزی (کاداستر) در فارس اجرایی شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: به منظور کنترل تمامی مباحث مربوط به کشاورزی و کنترل چرخه­ی زیست محیطی، 11 مرکز کنترل چرخه­ی زیست محیطی حشرات در شهرستان­های مختلف فارس راه اندازی شده است.

مهرزاد خرد اظهار داشت: یکی از بخش­های طرح کاداستر توجه به وضعیت آب و هوایی کشاورزی استان است که در این راستا 46 ایستگاه خودکار هواشناسی برنامه­ ریزی و در حال نصب است.

وی همچنین گفت: این طرح با استانداردهای جهانی منطبق است و کل اعتبار در نظر گرفته شده برای آن 2/5 میلیارد تومان می­باشد.

پروفسور استیکنز بنیانگذار انجمن بین­المللی هوا شناسی کشاورزی جهان در خصوص اجرای این طرح در فارس گفته است که نتایج محققان در این زمینه، هم طراز با یافته­های کشورهای توسعه یافته در زمینه کاداستر اراضی است.

طرح کاداستر از مهمترین فعالیت­های جهاد کشاورزی فارس به حساب می­آید. این طرح یک سیستم اطلاع رسانی است که بدون واسطه بین جهاد کشاورزی فارس و کشاورزان قرار می­گیرد.

اجرا شدن طرح کاداستر باعث می­شود که تمامی اطلاعات مربوط به کشاورزی و وضعیت آب و هوایی در اختیار کشاورزان قرار بگیرد. کشاورزان با استفاده از این پایگاه اطلاعاتی می­توانند در جریان آخرین وضعیت هوا، نوع آبیاری، زمان برداشت محصول، تغذیه اراضی، مبارزه با آفات و بیماری­ها قرار گیرند.

همچنین با دستیابی به اطلاعات پایش شده مربوط به تمامی مباحث کشاورزی امکانی فراهم می­شود تا ضمن حفظ منابع آبی وخاکی، بیشترین تولید صورت گیرد./س

برچسب ها: طرح ، کاداستر ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.