حضور هيلاري کلينتون در سنا براي توضيح درباره ماجراي بنغازي با طفره رفتن وي از پاسخ و گريه بي سابقه او همراه شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه ديلي ميل، هيلاري کلينتون وزير امورخارجه آمريکا شب گذشته در کنگره حاضر شد تا درباره ماجراي حمله به کنسولگري آمريکا در شهر بنغازي ليبي در ماه سپتامبر دو هزار و دوازده توضيح بدهد. کلينتون شب گذشته در پاسخ به سوال يکي از اعضاي جمهوري خواه سنا از جنبش تي پارتي از کوره در رفت. اما پاسخهاي تند و آتشين کلينتون سبب شد سناتور جان مک کين کهنه کار با شدت بيشتري از وزير امورخارجه آمريکا درباره اين رويداد توضيح بخواهد و پاسخهاي کلينتون را رضايت بخش نداند.

مک کين با سرعت و به شدت، کلينتون را آماج پرسشهاي مختلف قرار داد. کلينتون که دوست قديمي مک کين است در مقايسه با اين سناتور کهنه کار، لحن محافظه کارتري در پاسخهايش داشت.

با وجود اين لحن کلينتون، بازهم او به سوالات مک کين پاسخ نداد.

کلينتون که سالها در فضاي سياسي حضور داشته و به ندرت ديده شده است احساساتي شود، شب گذشته نيز دو ساعت و نيم به پرسشها پاسخ داد اما در مقطعي از حضورش در سنا، احساساتي شد و درحاليکه بغض خود را فرو مي خورد با صداي لرزان از اين ماجرا سخن گفت و اينکه فرزندان و اعضاي خانواده ديپلماتهاي آمريکايي کشته شده در بنغازي در چه وضعي هستند.

 هيلاري کلينتون خودش قبلا عضو سنا بوده است. شب گذشته همکاران قديمي کلينتون او را هدف پرسشهايشان قرار دادند. پرسشهاي دو عضو سناي آمريکا از حزب جمهوري خواه بسيار تند بود.

پرسشهاي اين دو نفر يعني مارک روبيو و رند پال که احتمالا در انتخابات رياست جمهوري سال 2016 رقيب انتخاباتي کلينتون خواهند بود بسيار جالب بود. کلينتون در سخنان شب گذشته اش از عملکرد سوزان رايس، نماينده آمريکا درسازمان ملل متحد نيز در ماجراي بنغازي دفاع کرد.

برچسب ها: کلینتون ، گریه ، کنگره ، بنغازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار