بازرس اتحادیه صادر کنندگان طلا و جواهر گفت: با کاهش عیار طلا، توانایی مردم برای خرید خرید جواهرات بالا می‏ رود.

سعدالله به‏ منش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: تولید طلا با عیار پایین مانع ورود قاچاقی بدلی‏ جات نامرغوب خارجی به کشور می‏ شود.

وی ادامه داد: از این رو، مردم از خرید بدلی‏ جات نامرغوب کشور های دیگر خودداری کرده و این مهم موجب ارزآوری و تأمین بودجه اقتصادی ایران می‏ شود.

به‏ منش افزود: مسئولان با درک این موضوع متوجه می ‏شوند که کاهش عیار در صنعت طلا در سال «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی»، فکری اساسی و اقتصادی برای کشور است.

بازرس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‏ های قیمتی تصریح کرد: در این بین، مخالفت ‏های نسنجیده‏ ای نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: امروز نظارت‏ های استاندارد آن ‏چنان قوی دنبال می‏شود که معضل کم‏ عیاری در ایران بسیار کاهش یافته و با نظارت بیشتر دیگر دیده نخواهد شد.

به‏ منش ادامه داد: در حال حاضر، کیفیت کارهای ایرانی زبانزد برند های دنیا و مورد استقبال بسیاری از کمپانی ‏ها از جمله شرکت ‏های مستقر در کشور های حوزه خلیج فارس قرار گرفته است.

بازرس اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‏های قیمتی اضافه کرد: این موضوع یک پیروزی نهایی برای ایرانی‏ هاست که با کمی همت از سوی دولت می ‏توان با قدرت وارد بازارهای جهانی شد.

وی افزود: این صنعت بزرگ‏ ترین ارز آوری و اشتغال‏ زایی را به همراه می ‏آورد.

به ‏منش تصریح کرد: اگر سنگ ‏های «راف» معادن به صورت اصولی و حساب ‏شده استخراج شده و تبدیل به سنگ‏ های تراشیده برای صادرات شود، می ‏توان به کار آفرینی کمک شایانی کرد./س


برچسب ها: طلا ، جواهرات ، عیار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.